شناسه خبر:18351
1398/12/20 08:51:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: با مالکان اقامتگاه‌هایی که اسکان مسافران غیرمجاز دارند، برخورد می‌شود.

علی مالمیر روز گذشته در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بنا بر مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و هم‌وطنان با هرگونه اسکان و پذیرش مسافر در مسافرخانه‌ها و منازل استیجاری غیرمجاز در همدان برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: بر همین اساس کمیته‌ای متشکل از کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان و عوامل نیروی انتظامی تشکیل و با بررسی میدانی در مناطق مختلف شهر نسبت به شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان اقدام می‌شود.

علی خاکسار، معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان نیز گفت: علاوه بر اخطارهای مجازی از سوی پلیس فتا و نیز ارسال پیامک و هشدار لازم به خانه‌مسافرهای مجاز و غیرمجاز در همدان، در طول دو روز گذشته برای بیش از 20 باب خانه تذکر و اخطاریه مبنی بر عدم پذیرش مسافر صادرشده و 6 واحد غیرمجاز نیز که اقدام به اسکان مسافر کرده بودند، پلمب شد.

وی از همشهریان همدانی خواست در صورت مشاهده اسکان و پذیرش مسافر در هر نقطه از شهر مراتب را از طریق شماره 38274946 به کمیته مربوطه انعکاس دهند.

 

شناسه خبر 18351