شناسه خبر:19670
1399/1/25 20:24:44

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه به طور کلی 30 درصد از زباله‌های موجود شهر همدان مواد خشک و 70 درصد زباله‌ها مواد تر هستند گفت: در حال حاضر حدودا نیمی از زباله‌های خشک همدان از مبدا جداسازی می‌شود.

حسین سیبی روز دوشنبه با بیان اینکه آموزش شهروندی برای جداسازی زباله‌های قابل بازیافت در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان قرار دارد اظهار کرد: اقداماتی در راستای جداسازی زباله در سطح همدان صورت گرفته و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این اقدامات شامل ایجاد 13 ایستگاه ثابت بازیافت در سطح شهر است که با استقبال خوب شهروندان مواجه شده افزود: شهروندان مواد قابل بازیافت و زباله‌های خشک خود را طی هفته و یا در طول ماه جمع‌آوری و تحویل ایستگاه می‌دهند و در برابر آن می‌توانند مواد شوینده دریافت کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با تأکید بر اینکه بخش قابل توجهی از زباله‌های خشک در شهر توسط همین ایستگاه‌های ثابت جمع‌آوری می‌شود تصریح کرد: از اقدامات دیگر در این زمینه که طی چند سال گذشته انجام شده و در سال‌های اخیر به صورت سیستمی انجام می‌شود نصب مخازن مخصوص جمع‌آوری کاغذ در ادارات، شرکت‌ها و مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: طی این طرح 99 درصد مدارس همدان زیر پوشش هستند و زباله‌های خشک که اغلب کاغذ است در مدارس جمع‌آوری می‌شود.

سیبی ادامه داد: در مدارس طرح‌های خوب دیگری اعم از طرح بازیافت «مدرسه به مدرسه» انجام می‌شود که طی آن کارشناسان سازمان پسماند به صورت حضوری دانش‌آموزان را در راستای جداسازی زباله‌ها آموزش می‌دهند.

وی در ادامه به ساماندهی دوره‌گردان اشاره کرد و گفت: دوره‌گران نیز در مراحل ساماندهی قرار دارند تا از درب منازل زباله‌های خشک و تر از یکدیگر توسط این افراد جدا شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه در حال حاضر درصد قابل توجهی از زباله‌های خشک در سطح شهر از مبدا جداسازی می‌شود افزود: زباله‌های انتقال‌یافته به محل دفن، آنالیز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی 30 درصد از زباله‌های موجود شهر همدان مواد خشک و 70 درصد زباله‌ها موادتر هستند گفت: در حال حاضر حدودا نیمی از زباله‌های خشک همدان از مبدا جداسازی می‌شود.

شناسه خبر 19670