شناسه خبر:20532
1399/2/10 00:43:15

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت ژیمناستیک کرمانشاه گفت: برای موفقیت در این رشته برنامه‌‌ریزی کردیم تا در رده‌های پایه و سنین پایین ضمن جذب، آموزش‌های لازم اصولی صورت گیرد.

غلامرضا همتی در گفت‌وگویی به برخی موفقیت‌های ورزشکاران این هیئت در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: ورزشکاران پسر ما در رده سنی جوانان و در بخش‌های «آکروژیم» و «ترامپولین» مقام دوم را کسب کردند و تیم نوجوانان هم در ترامپولین، سوم کشور شدند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران دختر ما نیز در مسابقات منطقه سه کشور مقام دوم و تیم پسران نیز مقام سوم را به خود اختصاص دادند، ضمن اینکه نشان‌های زیادی نیز در هردو بخش دختران و پسران کسب کردیم.

رئیس هیئت ژیمناستیک کرمانشاه یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته هیئت در سال گذشته را برگزاری دوره آموزش مربی‌گری بانوان با حضور 60 متقاضی عنوان کرد و گفت: همه تلاش هیئت آموزش مربیان حرفه‌ای از میان ورزشکاران سابق این رشته است، چراکه ژیمناستیک علاوه‌بر دانش تئوری، به افرادی نیاز دارد که قبلاً در این رشته ورزشی فعالیت کرده باشند و آن را به‌خوبی بشناسند.

وی درخصوص بحث استعدادیابی نیز بیان کرد: این ورزش به‌گونه‌ای نیست که بخواهیم در میان جوانان و افراد بزرگ‌سال افراد مستعد را شناسایی و وارد هیئت کنیم، بلکه استعدادها از میان ورزشکارانی که از سنین نونهالی در این رشته حضور داشته‌اند، انتخاب می‌شوند.

این مقام مسئول گفت: عموم قهرمانان و ورزشکاران نشان‌آور هیئت ژیمناستیک از سن پنج تا 6 سالگی تحت تعلیم و آموزش قرار گرفته و چندسالی باید روی آن‌ها کار کرد تا به شرایط مسابقه و حضور در مسابقات برسند.

همتی یادآوری کرد: تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا با تمرین اصولی ورزشکاران نونهال، زمینه‌ای برای شکوفایی هیئت در سال‌های آتی را فراهم کنیم تا بتوانیم هم در تیم ملی نماینده و هم در مسابقات کشوری حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم؛ چراکه باید حداقل پنج سال روی یک ورزشکار سرمایه‌گذاری کرد تا استعدادهایش شکوفا شود.

رئیس هیئت ژیمناستیک کرمانشاه با بیان اینکه برنامه‌های این هیئت در سال جدید تحت تأثیر کرونا قرار گرفته و همه فعالیت‌های آن متوقف شده است، گفت: برای آغاز به‌کار خود منتظر اعلام تقویم فدراسیون هستیم.

وی بیان کرد: عملاً از ابتدای اسفندماه سال گذشته برنامه‌های فدراسیون ژیمناستیک و هیئت کرمانشاه به‌دلیل این بیماری به حالت تعلیق درآمده و شرایط فعلاً برای اجرای هیچ برنامه‌ای فراهم نیست.

شناسه خبر 20532