شناسه خبر:21321
1399/2/22 09:31:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهادکشاورزی دورود گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال بیش از 700 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان، توسط پهپاد سم‌پاشی می‌شود.

محسن اکبری روز گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: استفاده از پهبادها و سیستم‌های هوشمند تحولاتی در کشاورزی ایجاد خواهند کرد که برای نخستین‌بار سم‌پاشی مزارع گندم و جو شهرستان دورود توسط پهپاد صورت گرفت.

وی گفت: سم‌پاشی دقیق و یکنواخت به وسیله کنترل هوشمند، کاهش مصرف آب، جلوگیری از خسارت به زمین و محصول در اثر تردد ماشین‌آلات در مزرعه هنگام فرآیند سم‌پاشی، قابلیت اجرا در مسیرهای صعب‌العبور، افزایش چشمگیر سرعت سم‌پاشی نسبت‌به روش‌های سنتی با تراکتور و مدیریت زمان از جمله مزایای استفاده از پهپاد در بخش کشاورزی است.

مدیر جهادکشاورزی دورود ادامه داد: به‌دلیل شرایط جوی حاکم بر آسمان شهرستان، در روزهای گذشته شرایط برای شیوع بیماری‌های برگی از جمله زنگ زرد و سپتوریوز مهیاست، که می‌بایست تمامی کشاورزان با استفاده از قارچ‌کش‌های مناسب، اقدام به سم‌پاشی مزارع نمایند. چراکه این عملیات موجب پیشگیری از اپیدمی بیماری‌ها و افزایش عملکرد محصول کشاورزان خواهد شد.

شناسه خبر 21321