شناسه خبر:23648
1399/3/31 15:08:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر فرودگاه سنندج از برقراری پروازهای مسیر تهران - سنندج توسط شرکت هواپیمایی کیش‌ایر از اواسط تیرماه امسال خبر داد.

امیرعباس نظری‌زاده روز گذشته اظهار کرد: از 14 تیرماه امسال شش پرواز به‌صورت رفت و برگشت در روزهای زوج هفته با هواپیمای MD شرکت کیش‌ایر در مسیر تهران - سنندج و بالعکس انجام خواهد شد.

وی افزود: در این راستا تمام پروتکل‌های بهداشتی شامل ضدعفونی کردن سالن ترمینال قبل و بعد از هر عملیات پروازی در مراحل عملیات پذیرش و اعزام مسافر در محل فرودگاه و از طرف شرکت هواپیمایی کیش‌ایر رعایت می‌شود.

مدیر فرودگاه سنندج با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا، پروازهای شرکت‌های قشم‌ایر و آسمان باطل شده است، اضافه کرد: این دو شرکت 14 پرواز هفتگی به‌صورت رفت و برگشت در مسیر تهران - سنندج داشتند.

فرودگاه سنندج در جنوب غربی این شهر و در ابتدای جاده سنندج - کرمانشاه قرار دارد. عملیات ساختمان اولیه آن در سال 1347 آغاز و در سال 1350 به‌عنوان تنها فرودگاه عملیاتی استان کردستان با امکانات بسیار اندک شروع به‌کار کرد.

با شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 در نخستین ساعات شروع جنگ، این فرودگاه در کنار فرودگاه‌های دیگری همچون تهران و کرمانشاه هدف بمباران هواپیماهای نیروی هوایی عراق قرار گرفت.

اگرچه به‌واسطه نزدیکی این فرودگاه به مرز عراق، پروازهای مسافربری آن تا پایان جنگ متوقف شد، اما به‌منظور پشتیبانی جبهه‌های غرب کشور و انتقال مجروحان، به‌طور متوسط پذیرای 10 نوبت نشست و برخاست هواپیماهای باربری C-130 هرکولس ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر روز بود.

این فرودگاه 47 ساله که از 9 سال پیش به‌عنوان فرودگاه بین‌المللی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، این روزها به دلایل مختلف از جمله موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در منطقه‌ای کوهستانی، شاهد اُفت‌وخیز تعداد پروازهای خود شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 23648