شناسه خبر:24486
1399/4/15 14:49:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: مطالبات کارگران سدهای گلال و میمه ایلام، تا اسفندماه 98 به‌مدت دو ماه پرداخت شد.

شکراله شیرخانی روز گذشته اظهار کرد: مطالبات سد سیکان ایلام نیز به‌مدت پنج‌ماه تا اسفندماه 98 در حال پرداخت است و مطالبات کارگران به‌طور مستقیم به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

وی افزود: سد مخزنی سیکان آبان‌ماه سال 89 با هدف تأمین آب موردنیاز اراضی کشاورزی پایین‌دست، کلنگ‌زنی شد که به‌علت عدم تأمین اعتبار کافی، عملیات اجرایی آن تعطیل شد.

شیرخانی یادآوری کرد: این سد هم از نظر تأمین آب آشامیدنی و همچنین از نظر گردشگری، حائز اهمیت و دارای صرفه اقتصادی است و در آینده علاوه‌بر تأمین آب آشامیدنی سه شهرستان آبدانان، بدره و دره‌شهر،بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی پایین‌دست، تحت پوشش شبکه‌های جانبی آن قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: 61 نفر در این پروژه مشغول به‌کار هستند که از دی‌ماه سال 96، معوقات کارگران آن‌ها پرداخت نشده بود.

وی افزود: عملیات اجرایی سد مخزنی سیکان سال 88، با هدف ذخیره‌سازی جریان‌های سطحی و آب چشمه‌های موجود و نیز مهار سیلاب‌های رودخانه سیکان در 130 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان ایلام آغاز شد.

شیرخانی یادآوری کرد: این طرح در محدوده شهرستان دره‌شهر بعد از چندسال رکود و بن‌بست اجرایی به‌نظر می‌رسد که فرصت دوباره‌ای برای اجرا، گشایش و احداث یافته است.

وی ادامه داد: پروژه آبیاری سد مخزنی گلال نیز با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریال و ظرفیت سرریز 890 مترمکعب در ثانیه با حجم 19.35 میلیون مترمکعب در رقم نرمال و متوسط حجم تنظیم سالانه 14.3 میلیون مترمکعب است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین در خصوص سد میمه گفت: عملیات اجرایی این سد، بر روی رودخانه میمه در بخش مرکزی سال 89 شروع شده و این سد، دارای حجم ذخیره 80 میلیون مترمکعبی است.

وی تأکید کرد: صیانت از نیروی کار و احقاق حقوق اولیه کارگران در تمام واحدهای کارگری اجرا می‌شود.

شناسه خبر 24486