شناسه خبر:24992
1399/4/24 00:05:07

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: عملیات اجرایی مبارزه با بیماری‌های جنگلی در سطح دو هزار هکتار از مناطق حفاظت‌شده مانشت و قلارنگ آغاز شد.

غلامرضا ابدالی روز گذشته افزود: یکی از اهداف مهم عملیات اجرایی، مقابله با بیماری‌های جنگلی مبارزه با بیماری درختی لورانتوس است.

وی از مهم‌ترین تهدیدهای جدی جنگل‌های بلوط استان را وجود گیاه انگلی لورانتوس دانست و تأکید کرد: شیوع و گسترش این گیاه انگلی به‌تدریج موجب خشک شدن درختان می‌شود.

وی تنها راه مبارزه با این بیماری را اجرای عملیات فیزیکی و قطع آفت از شاخه‌های درختان ذکر کرد و گفت: قرارداد اجرایی این پروژه به ارزش 750 میلیون ریال با پیمانکار مربوطه منعقد و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی یادآوری کرد: تداوم این برنامه‌ها، تأثیرات بسزایی در آفت‌زدایی و جلوگیری از صدمه و خشک شدن جنگل‌های با ارزش استان ایلام خواهد داشت.

لورانتوس؛ مهم‌ترین آفتی است که به‌شدت جنگل‌های استان ایلام را تهدید می‌کند و بر روی درختان جنگلی به‌ویژه درخت بلوط رشد کرده و با تشکیل غده بر روی آن، سبب ضعیف شدن و در نهایت خشکیدن کامل آن می‌شود و تنها راه مبارزه با آن، قطع مکانیکی این آفت است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 24992