شناسه خبر:25749
1399/5/6 00:00:42
رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان خبر داد:

خریداری 18 هزار تن بذر گندم در لرستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از خریداری 18 هزار تن بذر گندم در این استان طی سال زراعی جاری خبر داد.

اسفندیار حسنی‌مقدم روز گذشته در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده بذر گندم، جو و نخود گفت: تاکنون مقدار چهارهزار و 168 تن بذر آبی گندم و 11 هزار و 561 تن بذر دیم گندم خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود که در مجموع بیش از 18 هزار تن بذر گندم، در ارقام مختلف برای فرآوری و آماده‌سازی کشت در سال زراعی جاری خریداری شود و با مقدار سه‌هزار و 400 تن بذر باقی‌مانده از سال گذشته، این مقدار به بیش از 21 هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: مقدار دوهزار و 150 تن بذر جو شامل یک‌هزار و 333 تن بذر آبی جو و 816 تن بذر دیم جو خریداری شده که این مقدار بذر، توسط 11 شرکت دارای مجوز تولید شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان ادامه داد: برای اینکه با کاهش عملکرد مواجه نشده و به‌منظور ارتقای کیفیت بذر، باید تغذیه و کوددهی ویژه و مناسب‌تری برای بذر تولیدی داشته باشیم.

حسنی‌مقدم تصریح کرد: فصل خرید بذر مادری تمام شده و به زمان فرآوری نزدیک شده‌ایم، انتظار داریم که همه کارها براساس استاندارد پیش برود و در جریان بازدید همکاران ما، میزان کیفیت و خلوص بذر براساس استاندارد بوده و علف‌های هرز یا جو در آن نباشد، همچنین میزان سم، چاپ لیبل، وزن کیسه و کیفیت نخی که در دوخت آن به‌کار می‌رود، براساس استانداردهای اعلام شده باشد.

وی گفت: از کیفیت بذر تولیدی استان رضایت کامل دارم و وضعیت مطلوبی که ایجاد شده نباید کاهش پیدا کند، بلکه درصدد افزایش کیفیت نیز باشید.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 25749