شناسه خبر:25937
1399/5/9 00:10:22

فرماندار چرداول گفت: برای توسعه زیرساخت‌ها و عمران روستای هدف گردشگری زنجیره در این شهرستان، 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

الیاس فتاحی روز گذشته در بازدید از زنجیره علیا که یک روستای هدف گردشکری در استان ایلام است، افزود: اجرای برنامه‌های مناسب و طرح توسعه پایدار در روستاها برای ماندگاری مردم و عدم مهاجرت به شهرها، از شعارهای عملیاتی دولت تدبیر و امید است که نتایج خوبی به‌دنبال داشته است.

وی یادآوری کرد: هم‌اکنون با برنامه مدون و تعریف شده در روستاها، با کاهش محسوس مهاجرت از روستا به شهرها مواجه شده‌ایم.

وی اظهار کرد: دولت کنونی توسعه زیربنایی، اقتصادی و عمرانی روستاها و توازن در خدمات رسانی را در عمل ثابت کرده و اکنون شاهد خدمات ارزشمندی از دولت و نظام جمهوری اسلامی در دورافتاده‌ترین روستاها و مناطق کم‌تر برخوردار هستیم و بهره‌مندی آحاد مختلف مردم از خدمات عمومی همچون راه، برق، آب، اینترنت، فضاهای آموزشی و فرهنگی و طرح‌های اشتغال‌زا، مؤید این موضوع است.

فتاحی بر نقش روستاها در توسعه همه‌جانبه کشور تأکید کرد و گفت: روستاها به‌عنوان تولیدکنندگان مهم، نقطه امنی در خودکفایی همه‌جانبه مردم در کشور بوده و در توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی فرهنگی نقشی مهم و تأثیرگذار دارند و محلی مناسب برای توسعه و رونق کسب‌وکار به‌شمار می‌آیند.

وی بیان کرد: روستای زنجیره علیا با توجه به موقعیت جغرافیایی از روستاهای هدف گردشگری در استان است که برای توسعه آن، برنامه‌هایی از گذشته در دست اجرا بود که هم‌اکنون با نگاه ویژه دولت، کارهای مهمی همچون سیل‌بند و سازه سنگ‌ملاتی، دیوارکشی جاده ارتباطی به منطقه تفرجگاه، آسفالت راه روستا از جاده اصلی تا ورودی روستا و بازگشایی، تعمیر و تسطیح جاده عشایری در این روستا صورت گرفته است.

فرماندار چرداول یادآوری کرد: برای توسعه و آسفالت جاده روستا به میزان دو کیلومتر هفت میلیارد ریال، سیل‌بند یک‌میلیارد و 700 میلیون ریال، تسطیح، تیغه‌زنی و دیوارکشی و تعمیر پل راه تنگه و منطقه تفرجگاه دو میلیارد و 500 میلیون ریال و احیای جاده عشایری یک‌میلیارد و 300 میلون ریال که جمعاً 12 میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستانی و استان هزینه شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 25937