شناسه خبر:26480
1399/5/20 00:27:52

سپهرغرب، گروه خبر:رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه از اجرای طرح آرشیو الکترونیک اسناد در شهرداری کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  سپهرغرب به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری کرمانشاه، مهندس محمدرضا لطفی در این‌ خصوص اظهار کرد: آرشیو الکترونیکی اسناد، مهم‌ترین اقدام درخصوص حفظ، نگهداری و دسترسی سریع و آسان به اسناد کاغذی، صوت، فیلم و فایل در بانک اطلاعاتی است.

وی ادامه داد: در همین راستا شهرداری کرمانشاه از ابتدای سال جاری در مناطق هشت‌گانه شهرداری، اداره املاک و سازمان آتش‌نشانی نسبت به آرشیو اسناد اقدام کرده است.

وی با اشاره به به‌روزرسانی و آرشیو اسناد سنوات گذشته افزود: روزانه به‌صورت میانگین 800 پرونده با دسته‌بندی بیش از 100برگ، بین 50 تا 100برگ، بین 20 تا 50 برگ و کم‌تر از 20 برگ آرشیو می‌شود.

مهندس لطفی درخصوص آرشیو اسناد عمومی نیز افزود: بعد از جمع‌آوری و بارگذاری اسناد عمومی، شهروندان می‌توانند از طریق سایت از پیش‌طراحی شده به اسناد عمومی موردنظر، دسترسی پیدا کرده و از مراجعه حضوری به شهرداری و ادارات ذی‌ربط خودداری کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ادامه داد: اطلاعات ملکی مانند میزان تراکم و هزینه‌های شهرداری براساس نقشه جغرافیایی، دسته‌بندی شده و برای شهروندان قابل‌مشاهده است.

وی افزود: آرشیو الکترونیک مهم‌‌ترین اقدام درخصوص برون‌سپاری خدمات شهروندی به دفاتر خارج از شهرداری است.

مهندس لطفی در پایان افزود: با توجه به اقدامات انجام گرفته و سرعت ثبت اسناد و اطلاعات، پیش‌بینی می‌شود که در نیمه دوم سال 99، برون‌سپاری خدمات شهروندی امکان‌پذیر شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 26480