شناسه خبر:27231
1399/6/1 03:54:17

سپهرغرب، گروه خبر:رئیس پلیس‌راه استان همدان با بیان اینکه سرعت غیر مجاز عامل اصلی بروز سوانح رانندگی در معابر روستایی این استان بوده، گفت: بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در این مسیرها به‌علت حضور نداشتن پلیس، بیشتر است.

سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه گذشته اظهار کرد: توسعه راه‌های روستایی و آسفالت شدن مسیرهای خاکی هرچند برای توسعه و آبادانی روستا بسیار مثبت و سازنده بوده، اما از سوی دیگر موجب افزایش سوانح شده است.

وی اضافه کرد: نبود ابزارهای کنترلی در مسیرهای روستایی و حاضر نبودن گشتی‌ها و نیروهای پلیس‌راه زمینه را برای تخلف رانندگان در مسیرهای روستایی فراهم کرده، به‌گونه‌ای که اغلب رانندگان توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی ندارند.

رئیس پلیس‌راه استان همدان تردد با سرعت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی، سوار کردن مسافر بیش از حد مجاز، رانندگی افراد بدون گواهینامه و استفاده نکردن از کلاه ایمنی را ازجمله تخلف‌های شایع در مسیرهای روستایی دانست.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: سرعت پیش‌بینی‌شده در مسیرهای روستایی 30 کیلومتر در ساعت است، اما گاهی رانندگان حتی با سه برابر بیش از حد مجاز تعیین‌شده نیز تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌تازگی بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با عابر پیاده در یکی از روستاهای همدان عابر 20 ساله در دم جان باخت، درحالی که تاکنون برخورد موتورسیکلت با عابر در درون روستا نداشته‌ایم.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: کاهش سوانح جاده‌ای نیازمند ارتقای فرهنگ ترافیک است، در غیر این صورت حتی با افزایش شمار گشتی‌ها و نیروهای پلیس‌راه نیز نمی‌توان سوانح رانندگی را کنترل کرد.

استان همدان دارای پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه است و سال گذشته 464 تن در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری آن جان باختند که این رقم نسبت به سال 97 حدود هفت درصد معادل 30 نفر افزایش داشته است.

چهارماهه نخست امسال نیز 82 تن در سوانح جاده‌ای استان همدان جان باخته و 559 تن مجروح و مصدوم شدند که به‌ترتیب 27 درصد سوانح فوتی و 53 درصد سوانح جرحی کاهش داشته است.

شناسه خبر 27231