شناسه خبر:27510
1399/6/5 12:24:50

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو رشته شنا، دومیدانی و ژیمناستیک را جزء رشته‌های پایه دانست و گفت: این رشته‌ها در راستای قهرمان‌پروری باید مورد توجه قرار گیرد.

سیدمحسن رضوانی روز سه‌شنبه در مجمع انتخاباتی رییس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان کردستان در سنندج، بر مقوله استعدادیابی و کشف استعدادهای برتر از سنین پایه تاکید کرد و رسالت رئیس هیئت‌ها را در این زمینه خطیر ارزیابی کرد.

وی کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی و هدایت آن‌ها در مسیر درست جزء وظایف هیئت‌ها عنوان کرد.

رضوانی رشته شیرجه از ارتفاع را جزء زیباترین رشته‌ها دانست و افزود: امید است بتوانیم در آینده مسابقات شیرجه از ارتفاع را در کردستان برگزار کنیم.

وی با اشاره به مزیت و پتانسیل دریاچه زریوار مریوان گفت: وجود این دریاچه پتانسیل خوبی برای توسعه شنای این منطقه است، مسابقات آب‌های زریوار در تقویم برنامه‌های فدراسیون قرار گرفته است.

رضوانی اظهار کرد: استعدادهای ورزشی و وجود استخرها در تمام شهرستان‌ها می‌تواند زمینه ساز موفقیت این رشته ورزشی در استان باشد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: ویروس کرونا بزرگترین ضربه را به مربیان و خانواده شنا وارد کرده است.

وی افزود: حدود 6 ماه استخرها و باشگاه‌ها در کشور تعطیل شده، امید است هر چه زودتر تمرینات تیم‌ها شروع شود و استخرها در کشور بازگشایی شود.

به گفته وی، مربیان و خانواده ورزش‌های آبی به دلیل گسترش کرونا بزرگترین ضربه را متحمل شدند و از شغل و فعالیت کاری دور شدند.

وی یادآورشد: قرار بود تیم ملی در المپیک آسیا با قزاقستان رقابت کند، در حالیکه 6 ماه از تمرین دور شدند و این مسابقات لغو شد.

وی ابراز امیدواری کرد: رشته شنا در ورزش قهرمانی آسیا و جهان مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های کردستان استخر وجود دارد بر تعامل خانواده شنا در استان تاکید کرد.

حفظ و نگهداری استخرها وظیفه هیئت‌هاست

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان حفظ و نگهداری استخرها را جزء وظایف هیئت‌ها دانست و گفت: هیئت‌ها در راستای درآمدزایی از استخر، استخرها را تخریب نکنند.

حامد جولایی خواستار استفاده معقولانه و درست هیئت‌ها شد.

وی نظارت بر عملکرد هیئت‌های ورزشی را جزء وظایف اداره کل ورزش و جوانان دانست.

وی با بیان اینکه هم اکنون در تمام شهرستان‌ها استخر شنا وجود دارد اظهار کرد: استخر بیجار و دیواندره تعمیر و مرمت شده و استخر قروه نیز در حال احداث است امید است بزودی به بهره‌برداری برسد.

وی رشد و توسعه شنای استان را نیازمند همکاری و تعامل هیئت‌های استان و جامعه ورزشکاران دانست.

رییس هیئت جدید شنا، شیرجه و واترپلوی استان نیز فعال کردن تمام هیئت‌های شهرستانی را جزو وظایف کاری خود عنوان کرد ‌

سعید ملک‌الکلامی تاسیس مدارس شنا، رشد کمی و کیفی شناگران، کشف استعدادهای این رشته ورزشی و نیز نهادینه کردن فرهنگ آبی و توسعه شنا در اقشار مختلف جامعه جز برنامه‌های کاری خود بیان کرد.

وی نبود خانه تخصصی شنا و کمبود نیروی متخصص در واترپلو را یکی از ضعف‌های این رشته دانست.

وی بر احیای هیئت‌های شهرستانی، ایجاد انگیزه در مربیان شنا در جهت توسعه و آموزش شنا تاکید کرد.

در این مجمع انتخاباتی چهار نفر برای رئیس هیئت کاندیدا شدند که دو نفر انصراف دادند.

مرتضی کرمی و سعید ملک‌الکلامی دو کاندیدای حاضر در جلسه بودند.

لازم به یادآوری است آرای ماخوذه 16 رای بوده و سعید ملک الکلامی با کسب 10 رای از مجموع 14 رای به مدت چهار سال تا سال 1403 به عنوان رییس هیئت جدید شنا شیرجه و واترپلو انتخاب شد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 27510