شناسه خبر:27575
1399/6/10 00:45:33

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امسال باید 20 هزار میلیارد در استان برای تحقق کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری سرمایه‌گذاری شود، گفت: برای ایجاد هرشغل پایدار، 200 میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم.
هوشنگ بازوند روز پنجشنه گذشته در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: پروژه‌ نیمه‌کاره در هرجایی که وجود داشته باشد، در افکار عمومی یک ناامیدی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: البته برخی از پروژه‌ها مشکل حقوقی دارند که به‌صورت جدی مسائل آن‌ها پیگیری می‌شود و برخی دیگر هم تبدیل به نماد رکود شده‌ و احساس می‌شود هیچ تحرکی در این پروژه‌ها نبوده، قطار شهری و ساختمان پارک علم و فناوری کرمانشاه، از این قبیل پروژه‌ها هستند.

* 700 میلیارد تومان برای تکمیل قطار شهری کرمانشاه اختصاص یافت

استاندار کرمانشاه به حل‌وفصل مبحث ساختمان پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: این پروژه الان در حال اتمام است و اما قطار شهری که در اوایل سال برای اختصاص اعتبار 700 میلیارد تومانی آن توافق شد، ولی دولت اعتباری نداشت. بنابراین از بانک‌ها استقراض کردیم که به دولت بدهیم و دولت به مرور پرداخت کند که کارهای اداری آن در حال انجام است.

وی با اشاره به ضربه سخت کرونا به اقتصاد استان گفت: کرونا تا به امروز حدود 10 هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان ضربه زده، اما ما طبق برنامه‌های خود پیش رفته‌ایم، به‌طوری که که سال گذشته سه‌درصد نرخ بیکاری را کاهش دادیم و امسال هم برای کاهش 2.5 درصد برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در 1400 با کاهش 2.5 درصد دیگر تازه نرخ بیکاری به میانگین کشوری خواهد رسید.

بازوند وظیفه هر مدیر را افزایش سرآمد درآمدی مردم دانست و گفت: باید مدیر تلاش کند تا شاخص وضعیت زندگی مردم بهبود یابد، برای تحقق این امر طبیعتاً نیازمند سرمایه‌گذاری و فراهم کردن بستر آن هستیم.

وی با بیان اینکه امسال باید 20 هزار میلیارد در استان برای تحقق کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری سرمایه‌گذاری شود، افزود: برای ایجاد هرشغل پایدار، 200 میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

این مقام عالی دولت در استان کرمانشاه در اشاره به یکی از ظریف‌های بسیار خوب استان در راستای اشتغال‌زایی از مرزها نام برد و گفت: استان 6 بازارچه مرزی داشت که پنج مورد از آن‌ها (پرویزخان، خسروی، شیخ‌صله، سومار، شوشمی) به مرز رسمی تبدیل شده است.

وی درخصوص وضعیت مرز تیله‌کوه هم افزود: بنا بر جلساتی که با طرف عراقی داشتیم، مقرر شد که اگر آن‌ها زیرساخت‌های طرف خود را آماده کنند، طی یکی‌دو ماه آینده، این مرز باز ‌شود که علاوه بر گسترش مبادلات تجاری با کشور عراق، فرصتی بی‌نظیر برای رونق معیشت مرزنشینان به حساب می‌آید.

بازوند مرزها را فرصت‌های بسیار خوبی دانست و اضافه کرد: پتروشیمی چهارم هم با هفت‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط دولت در اسلام‌آبادغرب احداث می‌شود که این هم به نوبه خود ظرفیت بسیار خوبی است.

وی دو بانده شدن فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی را از دیگر امتیازات استان برشمرد و تصریح کرد: اگر به هر دلیلی اتفاقی برای یکی از باندها بیفتد، باند بعدی آماده ارائه خدمت است که درواقع ظرفیت خوبی در فرودگاه کرمانشاه ایجاد شده است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27575