شناسه خبر:27710
1399/6/11 12:18:09

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه ۲۰روستای شهرستان پلدختر با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند گفت: همه طرح‌های آبرسانی روستاهای استان تا سال ۱۴۰۰به بهره‌برداری می‌رسند.

حمید رضا کرموند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر با بیان اینکه 20 دوستا در شهرستان پلدختر با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند اظهار داشت: روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند روستاهایی‌اند که تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند و کمتر از 10خانوار هستند و یا اینکه خط انتقال آبرسانی آنها مانند روستاهای چم کبود و چم شهران معمولان هنوز به پایان نرسیده است.  

وی با بیان اینکه در منطقه میانکوه پلدختر به سبب پراکندگی برخی روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند افزود: شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که همه مردم از آب لوله کشی سالم استفاده کنند منتها اگر بخواهیم حق مردم را ادا کنیم نتوانستیم ولی بر اساس وسع شرکت آب و فاصلاب بگوییم همکاران من تلاش خود را انجام دادند.

مدیر عامل شرکت آب و فاصلاب با اشاره به اینکه دو هزار  900 روستا در استان لرستان وجود دارد که حدود نصف این روستاها یعنی هزار و600 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب استان است عنوان کرد: اگر مردم حاضر باشند که تحت پوشش آب و فاضلاب قرار بگیرند ما به مرور به آنها خدمات ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه هزار و 200 تا 300 روستا را نمی‌توان یک ماه یا یکساله انجام داد اما روستاهایی که مایل هستند تحت پوشش قرار بگیرند شرکت آب و فاضلاب به مرور مشکل این روستاها را برطرف می‌کند بیان کرد: پروژه‌های آبرسانی که قرار است در شهرستان پلدختر شروع کنیم بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به کمبود اعتبارات باید اولویت بندی و زمان بندی برای همه پروژه‌ها صورت بگیرد.

کرموند با اشاره به اینکه پنج برابر اعتبارات تخصیص داده شده بر روی فاضلاب شهر پلدختر کار کردیم گفت: تخریب خطوط فاضلاب شهر خیلی زیاد است و متاسفانه اعتبار کافی برای حل مشکل فاضلاب شهر وجود ندارد که امیدواریم با تخصیص اعتبار این مشکل را حل کنیم.

وی تصریح کرد:در تابستان امسال هیچ گونه مشکلی از لحاظ تامین آب شرب در شهرهای استان نداشتیم و در روستاها هم تلاش کردیم که حداقل مشکلات را داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد که در سال 1400 قبل از رسیدن فصل گرما همه پروژه‌های آبرسانی روستاها را به بهره‌برداری برسانیم تا مردم دغدغه و مشکل نداشته باشند.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 27710