شناسه خبر:28554
1399/6/26 01:30:00

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اجرای نخستین سوگواره «نغمه عشق» در این استان، گفت: این رویداد موسیقایی ترکیب هنرمندانه موسیقی اصیل و سنتی ایرانی و فرهنگ عاشورا است.

احمدرضا احسانی روز گذشته اظهار کرد: موسیقی دینی و آیینی مهم‌ترین بخش هنر و موسیقی را تشکیل می‌دهد و آن را می‌توان در محرم و عاشورا جستجو کرد.

وی اضافه کرد: این سبک از موسیقی با نوایی حزن‎‌انگیز و تأثربرانگیز همواره مورد توجه و استقبال مردم بوده و از این رو سوگواره «نغمه عشق» در همدان طراحی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: همدان میزبان نخستین سوگواره ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی است که با حضور فرهیختگان، هنرمندان و پژوهشگران کشوری برگزار می‌شود.

احسانی با اشاره به انتشار فراخوان این رویداد موسیقایی، بیان کرد: سوگواره «نغمه عشق» در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود که بخش اصلی شامل تک‌نوازی و گروه‌نوازی و در قسمت جنبی پذیرای مقاله با رویکرد موسیقی سوگواره و عزا در فرهنگ ایران و تعزیه و موسیقی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این سوگواره به‌صورت مجازی است و علاقه‌مندان تا 15 مهرماه باید آثار خود را ارسال کنند.

به گفته احسانی در بخش گروه‌نوازی به برگزیده نخست دیپلم افتخار، تندیس سوگواره و مبلغ سه میلیون تومان، به گروه دوم لوح تقدیر به همراه دو میلیون تومان و به گروه سوم لوح تقدیر به همراه یک میلیون تومان اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: در بخش تک‎نوازی به نفر نخست دیپلم افتخار، تندیس سوگواره و مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان، نفر دوم تندیس و مبلغ یک میلیون تومان و به نفر سوم تندیس و مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد اهدا می‌شود و برگزیده بخش جنبی نیز لوح افتخار همراه با تندیس سوگواره دریافت می‌کند.

شناسه خبر 28554