شناسه خبر:29202
1399/7/5 14:58:11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از اجرای ۳۴ عنوان برنامه فرهنگی و هنری طی هفته دفاع مقدس در همدان خبر داد.

احمدرضا احسانی روز شنبه  در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری ۳۴ عنوان برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: در کنار برنامه‌های مشارکتی با سایر دستگاه‌ها، علاوه بر برنامه‌هایی که در مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌شود، به دلیل شیوع کرونا اجرای بخش قابل توجهی از آنها در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه چند برنامه‌ها هم با حضور مخاطبان و رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی انجام می‌شود در ادامه از برگزاری مراسم عصر شعر دفاع مقدس خبر داد و افزود: این برنامه در همدان ( از طریق فضای مجازی و به صورت حضوری در انجمن حافظ‌خوانی)، تویسرکان، نهاوند، بهار و رزن اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، رونمایی از مستند شهید قنبری و تجلیل از خانواده این شهید بزرگوار در نهاوند، دیدار با فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس در پایگاه شهید نوژه، سپاه، پادگان شهید قهرمان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر اجرای برنامه‌های هنری خاطرنشان کرد: برنامه نقش خاطره (ورک‌شاپ نقاشی دفاع مقدس) در باغ موزه دفاع مقدس همدان، نمایشنامه‌خوانی دفاع مقدس در بهار و نمایش خیابانی در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و باغ موزه دفاع مقدس نیز در این هفته اجرا می‌شود.

احسانی تأکید کرد: اهالی فرهنگ و هنر در عرصه‌های مختلف، همواره خود را در برابر بازنمایی صحیح و اثرگذار صحنه‌‌های ایثار و جوانمردی مردم در سال‌های دفاع مقدس موظف دانسته و تمام تلاش خود را برای انتقال ارزش‌های این حماسه بزرگ به نسل‌های بعدی انقلاب به کار می‌گیرند.

شناسه خبر 29202