شناسه خبر:29315
1399/7/7 13:21:39

همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور فرمانده سپاه کردستان، 2 واحد صنعتی و تولیدی، شرکت ماد نوا کابل و شرکت تولیدکننده کپسول آتش‌نشانی درشهرک صنعتی شماره یک سنندج به بهره‌برداری رسید.

با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، امام جمعه سنندج و تعدادی دیگر از مسئولین استانی، صبح امروز واحد تولیدی ماد نوا کابل و واحد تولیدکننده کپسول آتش‌نشانی در شهرک صنعتی شماره یک سنندج به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کردستان در افتتاحیه این واحدها اظهار کرد: پروژه تولیدی شرکت تولید کننده ماد نوا کابل در فاز توسعه و ریخته‌گری تولیدکننده مفتول از کاتد مس با سرمایه‌گذاری بالغ بر پنج میلیارد و 500 میلیون تومان با مشارکت بانک صنعت و معدن در سنندج است.

محمد دره‌وزمی با بیان اینکه این واحد تولیدی ضایعات مس را به مفتول مسی تبدیل می‌کند، افزود: با توجه به نیاز داخلی صنایع و به منظور کیفیت خرید بخشی از نیازمندی‌های صنعت کشور را در استان تامین کنیم.

وی یادآور شد: این شرکت در سال 96 با تولید آزمایشی و در سال 97 به تولید انبوه رسیده به شکلی که امسال یک هزار تن تولید داشته است.

دره‌وزمی تصریح کرد: با افتتاح این واحد، زمینه اشتغال برای 35 نفر فراهم شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان هدف از اجرای این طرح را اشتغالزایی و رونق تولید داخلی بیان کرد و گفت: جای بسی خرسندی است که در این شرایط اقتصادی این واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده و زمینه ایجاد اشتغال برای 35 نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: هر کارگاه تولیدی که اشتغال یک فرد مددجوی کمیته امداد را تامین کند پرداخت بیمه فرد شاغل به مدت 2 سال و وام قرض‌الحسنه 50 میلیون تومانی به مدیرعامل آن کارگاه اهدا می‌شود.

محمدرسول شیخی‌زاده با بیان اینکه در مناطق محرومی که ضریب محرومیت آن بیشتر باشد این بسته تشویقی افزایش می‌یابد، افزود: اگر در یک شرکت دانش‌بنیان زمینه اشتغالزایی افراد مددجو فراهم شود، سه سال حق بیمه فرد مدد جو از طرف کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: از مجموع 35 نفری که در این کارگاه تولیدی مشغول به کار شده‌اندف 9 نفر آنان مددجوی کمیته امداد هستند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 29315