شناسه خبر:29543
1399/7/10 17:00:44

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ایجاد پردیس سینمایی در اسدآباد خبر داد.

تفاهم‌نامه پروژه سینمایی امید با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهرستان در اسدآباد منعقد شد.

احمدرضا احسانی در این جلسه اظهار کرد: پروژه پردیس سینمایی امید از سال 98 کلید خورد که در راستای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و هنری در سطح استان، رویکرد توجه به شهرستان‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: طبق رایزنی با سازمان سینمایی کشور و به‌ویژه معاون محترم توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، مقرر شد پروژه پردیس سینمایی امید استان را در شهرستان اسدآباد ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها، گفت: با راه‌اندازی پردیس سینمایی امید فضای چندمنظوره‌ای به ظرفیت‌های فرهنگی اسدآباد افزوده خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه نیازمند توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است، افزود: امیدواریم با ایجاد این مجموعه گام مؤثری در راستای توسعه بخش‌های مختلف اسدآباد برداشته شود.

فرماندار اسدآباد نیز در این جلسه اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی هنری مانند سالن‌های سینما و تئاتر، ظرفیت مناسبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان شهرستان است.

مجید درویشی بیان کرد: شهرستان اسدآباد در دوره‌های مختلف ازجمله پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی قابل توجهی داشت و وجود مفاخر این شهرستان ازجمله سیدجمال‌الدین اسدآبادی و دیگر بزرگان فرهنگی، هنری و دینی از دیرباز تاکنون نشان‌دهنده ظرفیت‌های ویژه در اسدآباد است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم ما وظیفه خود می‌دانیم آن‌گونه ‌که شایسته و در خور شأن اهالی اسدآباد است، زیرساخت‌های مناسبی را برای توسعه به‎ویژه توسعه فرهنگی این شهرستان فراهم کنیم.

شناسه خبر 29543