شناسه خبر:29624
1399/7/12 17:24:14

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: نشت گاز سماور در منزل مسکونی واقع در شهر لالجین از توابع شهرستان بهار موجب انفجار منزل و سوختگی یک زن و مرد و مرگ آن‌ها شد.

آرتین کمالی دراین‌باره اظهار کرد: مجروحان انفجار بعد از بروز این حادثه به بیمارستان بعثت منتقل شدند که روز گذشته ابتدا زن 80 ساله به‌علت شدت جراحت و سوختگی شدید جان خود را از دست داد و سپس همسرش جان باخت.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه امسال 13 نفر شامل سه زن و 10 مرد در اثر سوختگی جان خود را از دست دادند که این آمار در مدت مشابه سال قبل هشت نفر بوده است.

کمالی با بیان اینکه با آغاز فصل پاییز و استفاده از وسایل گرمازا رعایت نکات ایمنی مورد تأکید است، گفت: بخاری‌های غیر استاندارد، نبود سیستم هشدار در منازل و برخی محیط‌های کاری، نشت گاز و برخی دیگر از بی‌مبالاتی‌ها موجب بروز انفجارهای ناگهانی و حوادث تلخ و ناگوار می‌شود.

کمالی ادامه داد: شایع‌ترین علت سوختگی در همدان انفجار گاز و شعله بوده و دیگر عوامل نظیر سوختگی‌های شیمیایی، سوختگی با اسید و قلیا، سوختگی‌های الکتریکی و سوختگی تماسی با جسم داغ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته 20 تن شامل هشت زن و 12 مرد در استان همدان به‌علت جراحات ناشی از سوختگی جان خود را از دست دادند.

شناسه خبر 29624