شناسه خبر:29732
1399/7/14 14:32:43

نشست مشترک پیگیری مسائل مربوط به پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر استان همدان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیرکل مسکن و شهرسازی و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی برگزار و بر حمایت دستگاه‌های مختلف از پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر تأکید شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه گزارشی از آخرین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی مربوط به این اداره کل ارائه کرد.

احمدرضا احسانی اظهار کرد: سال گذشته پروژه موزه هنرهای معاصر با مساحت حدود 6 هزار متر مربع پس از سال‌ها توقف، با پیگیری‌های متعدد و مساعدت و حمایت استاندار محترم و دکتر حاجی‌بابایی مجدداً فعال شد. این پروژه درحال حاضر با اختصاص 35 میلیارد تومان اعتبار با سرعت درحال انجام است که تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهید مظاهری شهر مریانج هم با مساحت حدود سه هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد درحال اتمام است، گفت: این پروژه امسال حدود دو میلیارد تومان اعتبار دارد که با دستور استاندار محترم تأمین شده است. مجتمع فرهنگی و هنری شهید مظاهری در سال 97 به نهاد کتابخانه‌ها واگذار شده و پس از اتمام و تکمیل پروژه بخش کتابخانه توسط نهاد و بخش مجتمع فرهنگی و هنری هم توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان درخصوص پروژه فرهنگی و هنری فامنین هم تصریح کرد: این پروژه با مساحت حدود پنج هزار متر مربع درحال ساخت است و امسال هفت میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم فاز اداری مجتمع تا پایان سال به اتمام برسد.

احسانی درخصوص دیگر پروژه‌های این اداره کل هم گفت: تفاهم‌نامه پردیس سینمایی امید در شهرستان اسدآباد هفته گذشته به امضا رسید و با جدیت به دنبال ایجاد این مجموعه هستیم. پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهر زنگنه ملایر با پیشرفت فیزیکی 80 درصد درحال کار است که پیگیر اختصاص اعتبار برای اتمام پروژه بوده و مجتمع فرهنگی و هنری شهر فیروزان نهاوند را هم پیگیری می‌کنیم تا با تخصیص اعتبار روند پیشرفت پروژه تسریع شود؛ این پروژه درحال حاضر حدود سه درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در ادامه این جلسه نماینده مردم همدان و فامنین هم با تأکید بر هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌های مختلف برای اتمام این پروژه‌ها، گفت: فرهنگ از زیربنایی‌ترین ساختار‌های جامعه است و زمانی جامعه به توسعه پایدار می‌رسد که از نظر فرهنگی به تعالی و پیشرفت رسیده باشد؛ برای تحقق این امر هم فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی ضروری است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان به دنبال تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، اما این روند به تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های استان هم نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های تالار بزرگ شهر، موزه هنرهای معاصر و پردیس سینمایی استان نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف است، گفت: تسریع در روند احداث و بهره‌برداری از این پروژه‌های عمرانی نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان استان است.

شناسه خبر 29732