شناسه خبر:32403
1399/9/4 12:24:21

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از افزایش 52 درصدی دریافتی مستمری‌بگیران این صندوق در استان خبر داد و گفت: 3 خانوار تحت پوشش صندوق استان، مشمول طرح همسان‌سازی می‌شوند.

قدرت‌اله مرادیان با اشاره به همسان سازی حقوق مستمری‌بگیران صندوق روستایی و عشایری، اظهار کرد: در راستای اجرای عدالت پرداخت مستمری‌ها، همسان‌سازی حقوق برای مستمری بگیران صندوق اعمال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 73 هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری لرستان هستند که از این تعداد 3 هزار و 200 خانوار مستمری‌بگیر محسوب می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از افزایش 52 درصدی دریافتی مستمری‌بگیران این صندوق در استان خبر و ادامه داد: 3 خانوار تحت پوشش صندوق استان، مشمول طرح همسان‌سازی می‌شوند.

مرادیان با بیان اینکه هم‌اکنون طرح همسان‌سازی برای همه مستمری‌بگیران استان اجرایی شده است، افزود: با اعمال همسان‌سازی، حقوق‌ مستمری‌بگیران بر اساس سطوح 8 گانه‌ای که پیش از این تعریف شده، پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری، صندوقی اختیاری بوده و هر فردی بر اساس تمایل خود سطح واریزی را انتخاب می‌کند، بر همین اساس و با توجه به سطوح انتخابی، همسان‌سازی صورت می‌گیرد، به طور مثال شخصی که در سال 90 در سطح 5 بازنشسته و یا فوت شده است، حقوق دریافتی‌اش بر اساس میانگین همان سطح در سال 98 و 99 محاسبه و واریز می‌گردد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از پرداخت همه معوق‌های مستمری‌بگیران استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان آبان ماه امسال تمام معوق مستمری بگیران سه‌گانه صندوق تحت عنوان معوقه افزایش حقوق پرداخت شده و برای حقوق آبان‌ماه نیز اضافه واریزی لحاظ شده است.

شناسه خبر 32403