شناسه خبر:32814
1399/9/11 11:11:52

 سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتاق اصناف همدان گفت: دولت هرچه سریع‌تر حمایت‌های خود از اصناف را در حوزه‌های مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی به‌منظور ایجاد آرامش روانی در بازار و واحدهای صنفی اعلام کند.حسین محرابی با بیان اینکه همه اصناف محدودیت‌های وضع‌شده ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت می‌کنند، اظهار کرد: واحدهای صنفی که براساس قانون ملزم به تعطیلی هستند، هم‌اکنون فروشگاه‌های خود را بسته و به قانون تمکین می‌کنند.

وی افزود: پنج گشت اتاق اصناف از ساعت 9 صبح تا 14 و سپس از ساعت 14 تا 23 بازار را رصد می‌کنند و درصورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها و یا محدودیت‌ها، برخورد لازم با متخلفان صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه به‌طور متوسط از زمان اعمال محدودیت‌ها تاکنون روزانه چهار تا پنج واحد صنفی متخلف پلمب شدند، اعلام کرد: به‌منظور تسهیل در فروش‌های غیر حضوری تصمیم گرفته شد پاساژها از ساعت 16 تا 19 بر روی صاحبان فروشگاهی که فروش اینترنتی دارند، باز شود؛ به شکلی که مغازه بسته باشد و تنها به‌منظور ارسال سفارشات و یا تهیه محتوا برای شبکه‌های مجازی در محل فروشگاه حاضر شوند و از ارائه خدمات حضوری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دولت تاکنون هیچ کمکی به اصناف نکرده است، خاطرنشان کرد: مردم محدودیت‌ها را رعایت کردند، از دولت می‌خواهیم همان‌طور که به فکر جان مردم است، به فکر نان آن‌ها نیز باشد.

محرابی با اشاره به اینکه مردم به‌ویژه اصناف موارد لازم برای حفظ سلامتی را رعایت کردند و دولت نیز باید تدبیر مقتضی برای تأمین نان مردم را بیندیشد، افزود: معافیت‌های مالیاتی، بیمه‌ای و یا تسهیلات بانکی برای اصناف ضروری است و دولت هرچه زودتر جهت ایجاد آرامش روانی برای اصناف که درحال حاضر متحمل ضرر و زیان بسیاری شدند، حمایت خود را اعلام کند.

وی تصریح کرد: تدابیر عملیاتی باید اندیشیده شود و دولت همان‌طور که از مردم به‌ویژه اصناف توقع دارد که محدودیت‌ها را رعایت کنند، حمایت‌های خود را هرچه سریع‌تر اعلام کند.

شناسه خبر 32814