شناسه خبر:33184
1399/9/17 09:58:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه کردستان به یک‌هزار و 672 نفر افزایش یافت.

عبیدالله رستمی اظهار کرد: با پیگیری‌های کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن‌های تخصصی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان و عنایت ویژه صندوق اعتباری هنر 72 نفر دیگر از اهالی فرهنگ و هنر کردستان مشمول بیمه تأمین اجتماعی شدند.

وی افزود: در این مرحله از همه بخش‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف شامل هنرمندان هنرهای تجسمی، هنرمندان هنرهای نمایشی، نویسندگان، نویسندگان کتب کودک، تصویرگران کتب کودک، شاعران، فیلم‌سازان، پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر و حوزه آموزش هنر به جمع بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پیوستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: صندوق اعتباری هنر کشور در این چند سال اخیر خدمات و تسهیلات فراوانی به هنرمندان و اهالی فرهنگ ازجمله برقراری بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، طرح‌های تکریم و کمک‌های مستمری و تسهیلات بانکی کم‌بهره ارائه و تقدیم این قشر خلاق جامعه کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ضمن قدردانی از مدیرعامل و همکاران خدوم صندوق اعتباری هنر کشور، اذعان کرد: در ایام شیوع کرونا صندوق اعتباری هنر کشور با طراحی و اجرای بسته‌های حمایتی از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ازجمله بخشودگی حق بیمه اعضای صندوق در سه ماه بهار سال جاری، همچنین طراحی و راه‌اندازی هنرکارت و اختصاص 15 میلیون ریال به 73 هزار نفر عضو صندوق هنر سراسر کشور و ازجمله استان کردستان و اختصاص تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان، بخشی از ضرر و زیان‌های ناشی از شیوع کرونا را جبران کرد.

رستمی درخصوص تعداد بیمه‌شدگان اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کردستان گفت: با احتساب این 72 نفر تاکنون یک‌هزار و 672 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان مشمول بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

وی درخصوص خدمات دیگر صندوق اعتباری هنر اضافه کرد: حمایت از کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر یکی دیگر از طرح‌های حمایتی صندوق اعتباری هنر کشور است، هنرمندان درصورت داشتن طرح‌های کارآفرینی در حوزه فرهنگ و هنر با ارائه طرح‌های جامع می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره بانکی از سوی صندوق اعتباری هنر برخوردار شوند.

این مقام مسئول درخصوص شرایط عضویت در صندوق اعتباری هنر کشور اظهار کرد: عضویت در صندوق اعتباری هنر دارای شرایط و آیین‌نامه مدون برای عضویت و حمایت‌های صندوق در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه است؛ ادا‌ره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان آمادگی خود را جهت عضویت و برقراری بیمه تأمین اجتماعی برای همه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه براساس شرایط و آیین‌نامه موجود اعلام می‌دارد.

شناسه خبر 33184