شناسه خبر:33301
1399/9/19 10:21:28
قمار با آیت‌الله (3)

ابراز علاقه برجامی ترامپ

مطلع هستید که اتاق‌های تصمیم‌سازی، اندیشکده‌ها و رسانه‌های غربی سلسله مطالبی با عنوان قمار با آیت‌الله منتشر می‌کنند. آن‌ها رهبران دنیا را در یک خانه بزرگ بازی فرض می‌کنند که یک طرف میز آیت‌الله قرار دارد و سوی دیگر محور غربی عربی است؛ گزارش‌های آن‌ها به بررسی برگ‌های برنده آیت‌الله می‌پردازد و اینکه چطور بتوانند این برگ‌های برنده را بی‌اثر کنند.اندیشکده‌های غربی عربی انرژی هسته‌ای را یکی از برگ‌های برنده آیت‌الله می‌دانند و تمرکز آن‌ها روی بی‌اثر کردن برگ‌های برنده آیت‌الله است.

حال که چندسال از موضوع برجام و نتایج آن گذشته و اثرات آن بر کشور مشاهده شده است، راحت‌تر می‌توان گفت برجامی که آمریکایی‌ها مقابل ما قرار دادند، مجموعه‌ای از جورچین‌هایی است که کشور ما را در حوزه‌های مختلف به چالش می‌کشد.

حاج‌قاسم فرمانده شهید هم بیان کرده بود که برجام سه‌ضلعی است و علاوه‌بر انرژی هسته‌ای دو ضلع دیگر آن موشک‌ها و منطقه ما را هدف قرار داده است. البته آقای روحانی هم در یک سخنرانی اشاره می‌کنند که برجام دو و سه هم پیش رو خواهد بود.

برجام یک برنامه موفق اندیشکده‌های محور غربی عربی برایشان بود و اکنون هم سعی دارند ایران را پای میز مذاکره بکشانند و به‌تازگی در واشنگتن‌پست اعلام هم کردند که ترور دانشمندان ایرانی هم در همین راستا برنامه‌ریزی شده است.

اخیراً حتی ترامپی که خود را خارج شده از برجام نشان می‌داد، درحالی که به تعهداتش عمل نکرد و ایرانی‌ها همه تعهداتشان را انجام دادند، باز گفته که در انتخاباتش تقلب شده و قول داده اگر پیروز شود، یک‌ساعته سران ایران را در دفتر خود جمع می‌کند تا توافق امضا کنند.

این یعنی برنامه برجام برای آن‌ها موفقیت‌آمیز بوده و علاقه‌مندند تا باز این برنامه توافق را با ایران داشته باشند تا در بی‌اثر کردن برگ‌های برنده آیت‌الله موفق شوند، اما اِن‌شاء‌الله کور خوانده‌اند.

 

شناسه خبر 33301