شناسه خبر:33302
1399/9/19 10:23:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: امسال 313 حلقه چاه غیر مجاز در این استان مسدود شد که شهرستان کبودراهنگ با 112 چاه بیشترین و فامنین با یک چاه کمترین تعداد انسداد چاه‌های غیر مجاز را به خود اختصاص دادند.

منصور ستوده روز سه‌شنبه دراین‌باره با بیان اینکه شهرستان همدان نیز با انسداد 77 چاه غیر مجاز در رتبه دوم قرار دارد، افزود: دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی همکاری بسیار مناسبی با این شرکت در انسداد چاه‌های غیر مجاز استان دارند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تعادل‎بخشی از نیمه دوم سال 93 در همدان تاکنون، نزدیک به پنج هزار و 50 حلقه چاه غیر مجاز پُر و مسدود شده که موجب صرفه‌جویی بیش از 334 میلیون متر مکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه گروه‌های گشت و بازرسی به‌طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند، عنوان کرد: 23 گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به‌طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

ستوده خاطرنشان کرد: با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 397 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نصب شده است و براساس پیش‌بینی برنامه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال 1399، تعداد این کنتورها به 500 عدد می‌رسد.

شناسه خبر 33302