شناسه خبر:33593
1399/9/24 10:41:14

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پیشگیری بهزیستی استان لرستان گفت: شیوع کرونا خللی در روند جمع آوری معتادان متجاهر در لرستان ایجاد نکرده‌ به طوری‌که از ابتدای خرداد تا اواسط مهرماه 278 معتاد متجاهر در لرستان تحویل مراکز نگداری داده‌شده است.

ذبیح‌اله نادمی اظهار کرد: شیوع کرونا خللی در روند جمع آوری معتادان متجاهر در لرستان ایجاد نکرده‌است.

وی با بیان اینکه پس از شیوع کرونا شاهد تغییر در شیوه نگهداری از این افراد بوده‌ایم، افزود: در سال جدید پس از جمع‌آوری این افراد توسط نیروی انتظامی و شهرداری آنان را در به مدت 15 روز قرنطینه می‌کنیم و پس از منفی شدن تست ابتلا به کرونا، آنان را تحویل مراکز نگهداری می‌دهیم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان لرستان بیان کرد: از ابتدای خرداد تا اواسط مهرماه 278 معتاد متجاهر در لرستان تحویل مراکز نگهداری داده ‌شده که از این تعداد حدود 50 نفر زن بوده‌اند.

نادمی با اشاره به اینکه با توجه به حکم دادستان معتادین متجاهر حداکثر 6 ماه می‌توانند در مراکز نگهداری باقی بمانند و پس از آن مدت با توجه به شرایط افراد تحویل خانواده داده می‌شوند همچنین در صورت مشکلات مالی آن‌ها تحت نظر مراکز حمایتی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: برای جمع‌‌آوری افراد متجاهر نیازمند دستور دادستان هستیم و با توجه به مشاهده نشدن این افراد در سطح شهرها از مهرماه طرح جمع‌آوری برای معتادان متجاهر مرد نداشته‌ایم اما این طرح برای بانوان هنوز ادامه دارد.

 

شناسه خبر 33593