شناسه خبر:33594
1399/9/24 10:43:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرآموزش و پرورش شهرستان بروجرد گفت: مهرسا شادباش دانش‌آموز نخبه بروجردی مقام سوم نخستین دوره المپیاد علمی تفکر و کارآفرینی کشور را کسب کرد.

محمد مهرافزون افزود: مهرسا شادباش، دانش‌آموز سال دوم رشته تجربی دبیرستان فرزانگان بروجرد پس از کسب رتبه برتر در مراحل اول و دوم به مرحله سوم راه یافت و پس از شرکت در آزمون این مرحله توانست نشان برنز این دوره را که توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار شد از آن خود کند.

وی گفت: در این المپیاد سه دانش‌آموز بروجردی به‌نام‌های مهرسا شادباش، امیرعلی صمدی پور و امیر پورمحمودیان در رشته‌های تفکر و علوم زمین شرکت کرده‌اند که تنها یک نشان برنز نصیب دانش‌آموزان بروجرد شد.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بروجرد تصریح کرد: در المپیاد تکاد، 40 نشان طلا، نقره و برنز در رشته‌های مختلف توزیع شد که مهرسا شادباش تنها دانش‌آموزی از بروجردی از استان لرستان بود که توانست حائز کسب نشان شود.

مهرافزون گفت: باتوجه به اعلام رسمی سامانه نتایج آزمون‌های علمی کشور در سال گذشته تحصیلی دانش‌آموزان این شهرستان در مجموع 93 رتبه برتر از میان 164 رتبه برتر کل استان را کسب کرده اند.

وی ادامه داد: این تعداد رتبه برتر توسط دانش‌آموزان بروجرد در المپیادهای مختلف علمی نسبت به سال قبل 50 درصد رشد داشته است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بروجرد با اشاره به راهیابی 105 دانش‌آموز بروجردی به المپیادهای علمی اظهار کرد: این موفقیت مرهون لطف خداوند تلاش و کوشش همکاران و عوامل اجرایی زحمتکش مدارس به ویژه همت بلند شبانه روزی دانش‌آموزان است.

شناسه خبر 33594