شناسه خبر:33651
1399/9/25 10:07:50

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با برگزاری جلسه انتخاب رئیس و دبیر شورای شهرستان، آمادگی خود را برای زمینه‌سازی انتخابات 1400 اعلام کرد.

آبان‎ماه سال گذشته بود که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی متشکل از جمعی فراگیر از چهره‌های ملی، مسئولان احزاب، تشکل‌ها و چهره‌های انقلابی با تأکید بر حضور زنان و جوانان، رسماً اعلام موجودیت کرد تا به‎عنوان یکی از مؤثرترین نهادهای تأثیرگذار بر روندهای تصمیم‌گیری و اجرایی کشور و به‎عنوان حلقه رابط بین مردم و حاکمیت سیاسی عمل کند.

این گردهمایی در همدان نیز هم‌زمان با سایر استان‌های کشور به‎صورت موفقیت‎آمیزی اتفاق افتاد و همه احزاب برای پیشبرد اهداف استان بر تشکیل جمع واحدی مبتنی بر آرمان‌ها و اصول راستین انقلاب اتفاق نظر داشتند.

با یک‌صدایی نیروهای انقلاب، رضایت نسبی و عمومی از عملکرد این جریان در سراسر کشور به‎وجود آمد و گزاره قطعی اثبات این ادعا در به‎دست آوردن اکثریت کرسی‌های مجلس برای جبهه انقلاب بود، چراکه نظم‌بخشی به اکثریت حوزه‌های انتخابیه کشور و معرفی کاندیدای واحد زمینه‌ساز این پیروزی شد.

اما مأموریت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به همین‎جا ختم نشده و سایر اتفاقات مهم و تعیین‌کننده سیاسی کشور نیز با اثرگذاری این جریان در سراسر کشور درحال انجام بوده و در آینده‌ای نزدیک نتیجه آن قابل لمس خواهد بود.

با ذکر این مقدمه کوتاه آنچه در ادامه می‌خوانید، نگاهی به جلسه یکشنبه‌شب شورا و ماحصل آن است که در گفت‌وگوی کوتاه با حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان و کریم مظاهری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان می‌آید:

      مطالبه‌گری، در صدر مأموریت‌های شورای نیروهای انقلاب

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همداندر این نشست با اشاره به اینکه مطالبه‌گری، در صدر ماموریت‌های شورا است، بیان کرد: بنای شورای ائتلاف استان همدان همانند سایراستان‌ها ورود به جریان انتخابات شورای اسلامی شهر در سطح شهرها و تمهیدات انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سایر استان‌های کشور است.

حجت‎الاسلام محمدعلی ارزنده با تأکید بر ممنوعیت اعلام کاندیداتوری اعضای شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر، گفت: اگر کسی کاندیداتوری را مدنظر دارد، باید در همین جلسه از عضویت در شورا انصراف دهد.

      مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و همگرایی با همه احزاب و گروه‌ها

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان نیز با اشاره به تشکیل جلسه شورای ائتلاف شهر همدان با حضور حجت‌الاسلام ارزنده و برخی اعضای هیئت مؤسس، تصریح کرد: این جلسه به‎منظور رأی‌گیری برای انتخاب رئیس و دبیر شورا بود که آقایان صفایی و زارع با اکثریت آرا به‎عنوان رئیس و دبیر جدید انتخاب شدند.

کریم مظاهری خاطرنشان کرد: این فرآیند طبق دستورالعمل مرکز مبنی بر انتخابات شورای ائتلاف شهرستان انجام شد، کما اینکه شورا متشکل از پنج کمیته و دو کانون است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: یکی از کمیته‌ها سیاسی و مربوط به انتخابات بوده و دو موضوع ورود به انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست‎جمهوری هماهنگ با سراسر کشور در این بخش مورد توجه است.

مظاهری افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و همگرایی با همه احزاب و گروه‌ها که عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان هستند، از مأموریت‌های مهم ما است.

وی با تأکید بر اصل مطالبه‌گری به حضور نمایندگان مجلس در جلسات شورای ائتلاف اشاره کرد و از حضور در این جلسات به‌منظور پاسخگویی به سؤالات اعضا خبر داد.

گفتنی است، احمدحسین فلاحی در جلسه قبل نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان حضور داشته و میهمان جلسه آتی حاجی‌بابایی خواهد بود.

در خاتمه باید گفت؛ حضور تشکلی که بتواند بخش زیادی از امور انتخاباتی جریان انقلابی را سازمان‌دهی و نمایندگی کند، یک امر عقلایی غیر قابل خدشه در سیاست‌ورزی است. حتی اگر این تشکل به‎طور صددرصد همه سلایق و گروه‌ها را نتواند در خود جای بدهد، اما بتواند اکثریت نسبی را در اختیار بگیرد، بازهم بودنش برای تدبیر سیاسی و کار انتخاباتی لازم است. چراکه عدم حضور چنین تشکیلاتی مساوی با تشدد و تجزیه غیر قابل مهار جریان انقلابی و شکست خواهد شد. از سویی با توجه به انتخابات پیش روی ریاست‎جمهوری که لزوم وحدت حداکثری در آن از انتخابات مجلس هم بیشتر و هم سخت‌تر است، ادامه حضور چنین تشکلی را بدیهی‌تر می‌کند. بنابراین مسئله بودن یا نبودن آن نیست، بلکه بیشتر باید درباره چگونه ارتقا یافتن و نیل به اهدافش بحث کرد.

شناسه خبر 33651