شناسه خبر:34142
1399/10/3 10:18:25

سپهرغرب، گروه خبر: رییس شورای انسجام‌بخشی تامین آب و برق کرمانشاه گفت: از آغاز پویش هر هفته «الف - ب ایران» تاکنون، 20 پروژه بزرگ با حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب و برق این استان افتتاح شده ‌است.

«علی اسدی» روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم قدردانی از دست‌اندرکاران پویش هر هفته الف - ب ایران که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به صورت وبینار برگزار شد، بهره‌برداری از 2 واحد از نیروگاه برق دالاهو، سد شرف شاه، تامین آب شرب پاوه و 100 روستای استان را از پروژه‌های مهم این پویش عنوان کرد.

وی همچنین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پویش الف - ب ایران در استان کرمانشاه را طراحی نرم‌افزار بومی سیستم هماهنگی یکپارچه نیروی انتقال برق در شبکه برشمرد و گفت: این سیستم و سامانه نرم‌افزاری توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی کاملا بومی طراحی و در نیروگاه برق زاگرس کرمانشاه به صورت پایلوت نصب شد و نتیجه موفقیت آمیز آن 100 درصد کشور را از نظر فنی خودکفا کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه همچنین گفت: تا پایان سال جاری چند پروژه مهم دیگر در قالب پویش الف - ب ایران در بخش تامین آب و برق حوزه‌های مختلف زیرساختی مانند راه اندازی ایستگاه 400 به 200 ولت سرپل ذهاب با اعتباری نزدیک به 150 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

سرمایه گذاران در تامین آب و برق پروژه‌ها هیچ مشکلی ندارند

رئیس شورای انسجام‌بخشی تامین آب و برق کرمانشاه، در ادامه به نقش کلیدی و محوری تامین آب و برق برای توسعه صنعت و اشتغال اشاره کرد و گفت: کرمانشاه در تامین آب و برق صنایع و تولیدی‌ها در هر نقطه‌ای که از استان باشد هیچ مشکلی ندارد.

اسدی با اشاره به تامین آب و برق صنایع سنگین مانند کارخانه فولاد و پتروشیمی‌های استان اظهارکرد: کرمانشاه در حوزه تامین آب و برق برای بخش‌های مختلف اقتصادی جز استان‌های پیشرو کشور است.

در وبینار تجلیل و قدردانی از دست‌اندرکاران پویش الف - ب ایران از استاندار کرمانشاه و مدیرعامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و برق منطقه‌ای کرمانشاه و همچنین از مدیرعامل شرکت نیروی توزیع برق و شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اهدای لوح تجلیل و قدردانی شد.

وزیر نیرو در این وبینار از افتتاح 227 پروژه در قالب پویش الف - ب ایران با اعتبار 33 هزار میلیارد تومان در نیمه دوم سال 98 خبر داد و گفت: در سال 99 در قالب پویش الف - ب ایران این وزارتخانه راه اندازی 250 پروژه بزرگ در دستورکار قرار گرفته است که تاکنون 176 پروژه با بیش از 50 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

شناسه خبر 34142