شناسه خبر:34597
1399/10/11 10:21:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان بروجرد گفت: عملیات حفاری و تجهیز سه حلقه چاه عمیق با هدف تأمین آب شرب شهر بروجرد و اشترینان آغاز شد.

حبیب‌الله حدادی افزود: حفاری و تجهیز این تعداد چاه در راستای تأمین و تقویت شبکه‌های آب شرب و جلوگیری از افت فشار آب با توجه به گسترش شهر و افزایش تعداد مشترکان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها تاکنون 20میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات عمرانی تخصیص یافته است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد بیان کرد: ظرفیت تولید آب این حلقه‌های چاه بعد از بهره برداری 80 لیتر برثاتیه خواهد بود که به ظرفیت 800 لیتر برثانیه آب شرب بروجرد افزوده می‌شود.

حدادی میزان ظرفیت تولید آب شرب چاه‌های شهر اشترینان را روزانه 23 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ظرفیت موجود به 30 لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه میانگین مصرف روزانه آب شرب شهروندان در فصل سرد سال روزانه 75 میلیون مترمکعب و در فصل گرم 94میلیون مترمکعب است، یادآور شد: فرسوده بودن شبکه آب شرب بروجرد در برخی نقاط موجب هدر رفت حدود پنج‌درصد از آب تولیدی می‌شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد افزود: افزایش مصرف به‌خوبی مدیریت شده و از قطع آب یا کاهش افت فشار جلوگیری شده است.

حدادی تأکید کرد: آب شرب این شهر به‌طور مستمر مورد سنجش و آزمایشات میکروبی قرار می‌گیرد و تغییر رنگ آب به سفید در ابتدای باز کردن شیر آب ناشی از اکسیژن موجود در آب است.

وی افزود: از مجموع 205 روستای این شهرستان 145 روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد عنوان کرد: شبکه اصلی فاضلاب شهری بروجرد 720 کیلومتر است و تاکنون بیش از 400 کیلومتر آن معادل 80 درصد لوله‎کشی و لوله‎گذاری شده است.

حدادی با اشاره به اینکه تاکنون 33 هزار انشعاب فاضلاب در بروجرد واگذار شده است، ادامه داد: مجموع مشترکان آب خانگی شهر بروجرد 115 هزار و مشترکان روستایی 25هزار مشترک است که تاکنون از این تعداد 33 هزار مشترک به شبکه فاضلاب متصل شده اند.

شناسه خبر 34597