شناسه خبر:34598
1399/10/11 10:23:27

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: برای نخستین بار در کرمانشاه اندودکاری درختان شهر با ترکیبی از سموم آفت‌کش، چسب‌چوب و کائولن صورت می‌گیرد.

فرامرز رحمتی‌زاده در این‌باره اظهارکرد: تغییرات دمایی و آب و هوایی موجب بروز ترک‌خوردگی و روزنه در تنه درخت می‌شود و آفت‌ها و حشرات مضر به داخل درخت نفوذ کرده و زمینه را برای بیماری و خسارت‌دیدگی درختان فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: اندودکردن درختان با این خمیر که ترکیبی از خاک چینی یا همان کائولن، سموم آفت‌کش و چسب‌چوب است، موجب انسداد این روزنه‌ها و حفظ سلامت درختان شده و مانع زمستان گذرانی این آفات در روزنه‌ها و ترک‌ها می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: بر این اساس، عوامل حوزه فضای سبز شهرداری کرمانشاه برای نخستین‌بار طرح اندودکاری تنه تمامی درختان سطح شهر را آغاز کرده و این طرح به‌ترتیب در سطح بلوارها، خیابان‌های اصلی و خیابان‌های فرعی مناطق هشت‌گانه شهرداری اجرا می‌شود.

رحمتی‌زاده در پایان، خاطرنشان کرد: عملیات امداد درخت از سری برنامه‌ها و اقدامات مجموعه کلینیک گیاه‌پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری است که با نظارت مستقیم کارشناسان و مهندسین مربوطه و با همکاری و مشارکت فضای سبز مناطق هشت‌گانه شهرداری در دست اقدام است.

شناسه خبر 34598