شناسه خبر:34607
1399/10/11 10:47:10

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: امین آصفی معتقد است؛ نمایشگاه مجازی کتاب در اقتصاد نشر و اهالی نشر تاثیر به‌سزایی دارد و در وضعیت رکود کاری و شرایط اقتصادی کنونی که به دلیل بیماری کرونا ایجاد شده می‌تواند به کمک ناشران بیاید.

امین آصفی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب یک اقدام ارزنده و ضروری است، گفت: نخستین دوره از این نمایشگاه، امسال برگزار می‌شود و می‌تواند در اقتصاد نشر و اهالی نشر تاثیر به‌سزایی داشته باشد و در وضعیت رکود کاری به کمک ناشران بیاید.

وی افزود: اگرچه ممکن است در نمایشگاه اول فروش تا حدودی کم باشد اما قطعا در دوره‌های آتی پس از نهادینه شدن و گسترده شدن فرهنگ آن با اقبال بیشتری از سوی مردم روبه‌رو خواهد شد.

آصفی با بیان اینکه این نمایشگاه می‌تواند در اقتصاد نشر سهم به‌سزایی داشته باشد، عنوان کرد: اکنون بسیاری از فروشگا‌ه‌های اینترنتی در بخش فروش کالاهای مختلف با استقبال مردم روبه‌رو شده‌اند و توانسته‌اند نتایج مالی خوبی برای صاحبان کالاها ایجاد کنند و معتقدم در کتاب هم همین‌گونه است و اگر ضعف و نقصانی باشد به‌مرور با ایجاد فرهنگسازی برطرف می‌شود.

وی تأکید کرد: این نمایشگاه یک حرکت بزرگ است که به سختی شروع شده و مطمئن هستم که به نتایج مثبتی در ادامه خواهد رسید و با توجه به رکود کاری که طی ماه‌های اخیر وجود داشته است می‌تواند به صنعت نشر کمک کند.

آصفی با اشاره به حضور یک‌ساله کرونا در جهان توضیح داد: این بیماری برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را از مردم گرفت و با توجه به استمرار آن پیش‌بینی می‌شود سال آینده هم نمایشگاهی نخواهیم داشت و در این میان بخشی از ناشران به فضای مجازی ورود پیدا کردند و نمایشگاه مجازی کتاب نیز به کمک آن‌ها خواهد آمد.

وی با بیان اینکه ناشران باید در این شرایط سخت تاب‌آوری داشته باشند، گفت: بخشی از نقدینگی ناشران با حضور در فضای مجازی تامین می‌شود اما باید با توجه به شرایط سخت اقتصادی کسب و کارهای مختلف کمی صبوری کرد تا این روزهای سخت سپری شود.

شناسه خبر 34607