شناسه خبر:34631
1399/10/13 11:09:02

سپهرغرب، گروه گردشگری: جمعه 12 دی بازار پروانه به‌عنوان بزرگترین بازارچه هنری، صنایع‌دستی و آنتیک در سطح ایران و خاورمیانه به‌صورت پیش‌گشایش و جمعه 19 دی با حضور مسئولان به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.

جمعه بازار پروانه که با سابقه 20 ساله به‌عنوان بزرگترین بازارچه هنری، صنایع‌دستی و آنتیک در سطح ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود پس از توقف یک‌ساله در باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد بازگشایی می‌شود.

بنابراین گزارش و پس از امضای تفاهم‌نامه صورت گرفته مابین شرکت نوسازی عباس‌آباد، وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شرکت سامان‌دهی صنایع و مشاغل شهر، جمعه‌بازار پروانه با تأکید بر صنایع‌دستی و هنری در باغ هنر بازگشایی و هنرمندان در این فضا به ارائه محصولات هنری خود می‌پردازند.

پس از تعطیلی جمعه‌بازار پارکینگ پروانه حدود یک‌هزار و 300 غرفه‌دار کارآفرین و هنرمند این مجموعه که عمدتاً فقط از همین طریق امرار معاش می‌نمودند، دچار مشکل شدند.

گفتنی است جمعه 12 دی این بازار به‌صورت پیش‌گشایش و جمعه 19 دی با حضور مسئولان به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد. جمعه‌بازار پروانه قرار بود در آبان‌ماه سال‌جاری افتتاح شود که بنا به بخشنامه و اعلام ستاد ملی کرونا مبنی‌بر تعطیلی تجمعات به تعویق افتاد.

شناسه خبر 34631