شناسه خبر:34710
1399/10/14 11:42:34

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت بوکس استان کردستان از حضور ورزشکاران کردستانی در لیگ برتر بوکس خبر داد و گفت: ورزشکاران کردستان حرف برای گفتن دارند.

رشته بوکس در سال‌های اخیر یکی از رشته‌های پرطرفدار در میان جوانان کردستانی بوده و همین مسئله باعث شده تا در اردوهای مختلف تیم ملی، نامی از بوکسور‌های استان باشد.

علی‌رغم همه مشکلاتی که بر سر راه این رشته قرار دارد، فدراسیون بوکس برای نخستین بار تصمیم به برگزاری لیگ برتر بوکس گرفته و از استان‌های متقاضی خواستار شرکت در این مسابقات شده که استان کردستان نیز که یکی از قطب‌های بوکس در کشور محسوب می‌شود آمادگی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرده و امیدوار است با حمایت بخش دولتی و خصوصی روی سکو برود.

سید مهدی ابراهیمی، رئیس هیئت بوکس استان کردستان درباره حضور تیم کردستان در لیگ برتر بوکس می‌گوید: طی اعلام فدراسیون بوکس، استان کردستان به‌ عنوان یکی از قطب‌های بوکس کشور می‌تواند در لیگ برتر حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده رسماً برای حضور در لیگ برتر بوکس ثبت‌نام خواهیم کرد، گفت: در تلاش هستیم با کمک مدیرکل ورزش و جوانان و استاندار، اسپانسری در شأن هیئت و قهرمانان بوکس کردستان پیدا کنیم.

رئیس هیئت بوکس کردستان با اشاره به اینکه برای حضور از لیگ برتر از 90 درصد از بازیکنان و مربیان که سرمایه‌های بوکس استان هستند، استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: قطعاً تیم خوبی برای شرکت در این مسابقات تشکیل داده چرا که لیگ می‌تواند بهانه‌ای برای حضور مجدد قهرمانان این رشته ورزشی در میادین باشد. این مهم‌ترین اتفاق تاریخ بوکس ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه بوکس استان در مسیر پیشرفت قرار دارد، عنوان کرد: بوکس کردستان در حال حاضر وارد یک اتحاد و همدلی نسبت به سابق شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیئت 5 نفره اسبق بوکس کردستان را به مسئولیت‌های 80 نفری در سطح استان رسانده و این مسئولیت‌ها باعث شده شهرستان‌ها بیشتر به بوکس اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه در هیئت بوکس استان مسئولان هر کمیته کار خود را انجام داده و اجازه دخالت در کار همدیگر نداده‌ایم، ادامه داد: تلاش بنده این است قهرمانانی که سرمایه بوکس استان بوده اما به‌خاطر بی‌توجهی از بوکس روی گردان شده‌اند، را مجدد به بوکس بازگردانم.

رئیس هیئت بوکس کردستان از دغدغه‌های کادر هئیت برای قهرمانان کردستانی سخن به زبان آورد و گفت: بوکس در قهرمانی بی‌انتهاست، می‌توان با توجه به شرایط ایران تا سن 32 سالگی در اماتور با قدرت جنگید و پس از آن وارد مقوله بوکس حرفه‌ای شد؛ از همه قهرمانان درخواست کرده که هیچ وقت دلسرد نشوند و در سنین پایین به‌فکر مربیگری و خداحافظی از دنیای قهرمانی نباشند چرا که برای پیشرفت و احقاق حق آنان برنامه داریم.

مربی تیم ملی جوانان کشورمان افزود: در حال حاضر در رده جوانان رامین بابالو و آمانج ملکی دو بوکسور بیجاری و سنندجی در تیم ملی حضور داشته که در وزن 60 و 91+ هفتاد درصد نظر کادر فنی را برای اعزام جلب کرده‌اند. مهدی خسروی در وزن 52 کیلو عضو تیم ملی بزرگسال بوده که نفر دوم تیم ملی بوکس است که در اردو‌های تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی فرانسه کسب سهمیه مجدد المپیک حضور دارد.

وی به برنامه‌های خود اشاره و ابراز داشت: در حال حاضر تمام تلاشمان برای حضور در لیگ، مسابقات جهانی بزرگسالان فرانسه کسب سهمیه المپیک و مسابقات چهارسال یکبار جهانی جوانان که اردیبهشت سال آینده در لهستان برگزار می‌شود، است.

ابراهیمی به برنامه‌های هیئت برای حضور در لیگ برتر که اواسط بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، اشاره و گفت: پس از عقد قرارداد با اسپانسر در هر وزن سه نفر را به اردو دعوت کرده و با کادر تیم نفرات اول و دوم انتخاب و پس از برگزاری اردو دو مرحله‌ای وارد مسابقات خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بوکسورهای کردستانی با حمایت مسئولان می‌توانند تاریخ‌ساز و استان را در رشته بوکس صاحب نشان جهانی کنند، ادامه داد: در رده بزرگسالان مهدی خسروی می‌تواند گزینه اعزام به فرانسه باشد، او مورد حمایت کامل هیئت بوده و به صورت لحظه‌ای تمریناتش را رصد می‌کنیم. امیدواریم بتواند خود را به‌عنوان نفر اول اثبات کند. خسروی با نفر اول حدوداً 8 سال اختلاف سنی دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه «رضا مهدی‌پور» سرمربی تیم ملی کشورمان هستند که سابقه سرمربیگری رده‌های مختلف بوکس را در کارنامه خود دارند، عنوان کرد: از جزئیات و آینده تیم به لحاظ برنامه‌ریزی مطلع هستم و به زودی وارد اردوی مرحله سوم در کیش می‌‌شویم؛ مرحله اول اردو تیم ملی جوانان را در سنندج با موفقیت برگزار و حدود 130 بوکسور را در سطح کشور پذیرش کرده تا در مسابقات مختلف درون اردویی، نفرات خود را گزینش کنیم.

وی با اذعان به اینکه در تاریخ بوکس ایران در هیچ رده‌ای نشان جهانی کسب نشده و در تاریخ بوکس کردستان نیز هیچ بوکسوری به مسابقات جهانی بوکس اعزام نشده است، افزود: از مسئولان انتظار حمایت داشته چرا که به استعداد و توانایی جوانان قدرتمند کردستانی همچون بابالو و ملکی ایمان دارم.

رئیس هیئت بوکس استان کردستان با تاکید بر اینکه مسئولان بودجه جداگانه‌ای برای سه بوکسور کردستانی حاضر در تیم ملی در نظر بگیرند، اظهار داشت: متاسفانه ما قهرمانان‌مان را با مشقت به قله آورده و آنجا که زمان و مکان پروازشان فرا می‌رسد از حمایت‌شان دست می‌کشیم در حالی که باید از آنان حمایت کنیم.

ابراهیمی به دلیل ضعف و عدم حضور ورزشکاران کردستانی در ورزش‌های المپیکی پرداخت و یادآور شد: آنجایی که باید برای ورزشکارانمان هزینه کنیم و زمان به ثمر رسیدن است، آنان را رها کرده در حالی که چیزی کمتر از مازندران نیستیم، میتوانیم به رویدادهای بزرگ تاریخ‌ساز دست پیدا کنیم.

شناسه خبر 34710