شناسه خبر:34791
1399/10/15 09:36:41

سپهرغرب، گروه اندیشه: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پروتکل‌های بهداشتی زیارت اماکن مقدسه بازبینی می‌شود.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گفت: به ماه‌های زیارتی نزدیک می‌شویم و مدت‌هاست مردم شریف و متدین توفیق زیارت مراکز زیارتی را ندارند 4 مرکز زیارتی داریم؛ حرم پاک و مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم احمد‌بن‌موسی و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی؛ این مراکز مقدسه زیارتی زیرساخت‌ها و مدیریت خوبی دارند.

وی افزود: می‌شود مواد ضد‌عفونی‌کننده را در هوا پخش کرد، بدون اینکه به چشم، مخاط، بینی و پوست آسیب برساند و حتی قابل قرقره کردن است و خطری برای انسان ندارد و ویروس‌کش است. علاوه بر این چون این اماکن مقدسه خدام زیادی دارند هر یک ساعت، دو ساعت می‌توانند سطوح را ضدعفونی کنند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در فصل سرد سال هستیم، مردم به دلیل برودت هوا نمی‌توانند اعمال زیارت را انجام دهند؛ بنابراین باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم بیشتر به زیارت بروند.

وی تصریح کرد: آقای مروی تولیت آستان مقدس قدس رضوی، اعلام کرده هر کاری که شرایط بهتری برای زائران امام رضا فراهم می‌کند را مهیا می‌کنیم. بر همین اساس دکتر رحمانی فضلی به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا مامور شد، مذاکراتی را شروع کرده و پروتکل‌های بهداشتی زیارت اماکن مقدسه بازبینی شود تا در ایام ماه‌های رجب، شعبان و رمضان گشایش بیشتری برای دسترسی زیارت اعتاب مقدسه داشته باشیم.

 

شناسه خبر 34791