شناسه خبر:34820
1399/10/16 10:12:30

سپهرغرب، گروه خبر: معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل هرس زمستانه، برنامه هرس درختان در نقاط مختلف شهر ازجمله پارک‌ها، معابر اصلی و فرعی، رفیوژها از اوایل آذرماه آغاز شده و تا اواخر دی‌ماه نیز برابر آموزش‌های ارائه‌شده به کارگران و با نظارت کارشناسان فضای سبز انجام خواهد شد.

وحید علی‌ضمیر هدف از اجرای این عملیات را حذف شاخه‌های خشک، آفت‌زده و بیمار، کاهش تاج پوشش درختان و فرم‌دهی آن‌ها، کاهش مصرف آب، جوان‌سازی و تحریک رشد در درختان مسن، افزایش نفوذ نور و جلوگیری از رشد آفات و بیماری‌های گیاهی، کاهش استفاده از سموم شیمیایی در بحث سم‌پاشی و همچنین ایجاد دید کافی برای رانندگان در تقاطع‌های اصلی و فرعی برشمرد.

وی علاوه‌بر موارد یادشده به کاهش خطر و مزاحمت برای شهروندان گرامی که ناشی از شکستن و سقوط درختان بر اثر تندبادها، بارش برف سنگین و ایجاد خسارت مالی و جانی برای شهروندان، خودروها و مسیرهای خطوط انتقال برق بوده، اشاره کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با رعایت تعهدات ترافیکی و جمع‌آوری ضایعات در زمان هرس مشکلی برای تردد شهروندان ایجاد نخواهد شد، خاطرنشان کرد: عملیات هرس درختان تا پاک‌سازی کامل تمام موقعیت‌های شهر به‌صورت روزانه و مستمر ادامه دارد و برای انجام این عملیات نیروی متخصص به‌کار گرفته شده است.

علی‌ضمیر درخصوص میزان و شدت هرس درختان در فضای سبز شهری به عواملی نظیر نوع گونه گیاهی، سن درخت، موقعیت مکانی درخت، درجه سلامت درخت، زمان هرس، فرم‌دهی اولیه و تربیت درخت در سال‌های اولیه کاشت اشاره و ابراز کرد: رسیدگی و نگهداری از فضای سبز و درخت‌های کاشته‎شده یکی از اولویت‌های کاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای مناسب‌سازی چهره شهر است و از این رو طی سال نسبت به آبیاری، کوددهی، هرس درختان و غیره اقدام می‌کنند.

شناسه خبر 34820