شناسه خبر:34887
1399/10/17 12:08:22

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل‎ونقل جاده‌ای استان همدان از نصب حفاظ میانی (نیوجرسی) با هدف ارتقای ایمنی در گردنه اسدآباد خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مسعود رستمی با اشاره به اینکه گردنه اسدآباد جزء کریدور مرکز به غرب کشور محسوب می‌شود، افزود: اجرای عملیات نصب حفاظ میانی (نیوجرسی) در محور همدان- کرمانشاه، گردنه اسدآباد درحال اجرا است.

وی ادامه داد: طول گردنه اسدآباد 14 کیلومتر است که بنا داریم همه این مسیر را از ابتدا تا انتها نیوجرسی نصب کنیم.

رستمی با اشاره به اینکه درحال حاضر مبلغ یک میلیارد تومان برای نصب این نیوجرسی‌ها به ما اختصاص داده‌اند، ابراز کرد: این عملیات تا زمانی که شرایط جوی مساعد باشد، ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: هم‌اکنون علاوه بر گردنه اسدآباد، در محورهای نهاوند- کنگاور، همدان- کرمانشاه (حد فاصل میدان بهار تا پلیس راه) و ویان- کبودراهنگ عملیات نصب حفاظ میانی بتونی درحال انجام است.

سرپرست معاونت راهداری استان همدان یادآور شد: همچنین با توجه به فرسودگی سیستم روشنایی گردنه اسدآباد، هم‌زمان با نصب حفاظ میانی، عملیات نوسازی روشنایی و انتقال آن به رفوژ وسط در این گردنه نیز در دست اقدام قرار دارد.

رستمی ابراز امیدواری کرد: با این امر هم بازدهی روشنایی بهتر و هم نوسازی انجام می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به محیط کارگاهی مسیرهای ذکرشده، رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند، باید به علائم هشداردهنده توجه کافی داشته باشند و با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا از بروز هرگونه حادثه پیشگیری شود.

شناسه خبر 34887