شناسه خبر:34956
1399/10/18 10:10:13

سپهرغرب، گروه خبر: «مهدی جهانگیری»، فیلم‌ساز همدانی موفق به کسب عنوان نخست بخش نماهنگ دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت رسام شد.

مدیر هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان روز چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره رسام که در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان و در ارتباط تصویری زنده با منطقه آزاد اروند و حضور تعدادی از مسئولان کشوری برگزار شد، اظهار کرد: از استان همدان 16 اثر در بخش‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ و فیلم‌نامه به جشنواره بین‌المللی رسام ارسال شد.

«امین لطفی شهپر» افزود: از مجموع آثار ارسالی دو نماهنگ ماندگار پویانمایی «جانباز» و «بابام شده ستاره» با بهره‌گیری از مجموعه آلبوم موسیقی بابام شده ستاره «کمال مدنی» و کارگردانی «مهدی جهانگیری» حائز رتبه نخست شدند.

وی گفت: این آثار با فن دوبُعدی و مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تهیه و تولید شده است.

مدیر هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی رسام با همکاری بنیاد و منطقه آزاد اروند برگزار شد، افزود: 498 اثر داخلی از هشت استان و دو هزار و 760 اثر هنری با موضوع دفاع مقدس و مقاومت از 108 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی رسام ارائه شد که آثار ارسالی نسبت به دوره نخست جشنواره 23 درصد افزایش داشت.

سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به‌منظور تلاش برای بازشناسی نقش مؤثر دوران دفاع مقدس و انعکاس سیمای حماسه‎آفرینان قهرمان و مقاومت مردان و زنان آزاده ایران اسلامی و سایر ملل و پاسداشت مدافعان و زنده ‌نگه داشتن فرهنگ دفاع در بین فیلم‌سازان نسل جوان، دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام (دفاع مقدس و مقاومت) را با رویکرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در دو بخش اصلی فیلم (١8٠ ثانیه‌ای- مستند- داستانی- پویانمایی- نماهنگ) و فیلم‌نامه برگزار می‌کند.

شناسه خبر 34956