شناسه خبر:35081
1399/10/21 09:43:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در راستای حمایت از افراد زیر پوشش، 129 میلیارد تومان در 9 ماه سال 1399 به مددجویان زیر پوشش این نهاد در سطح استان پرداخت شده است.

پیمان ترکمانه روز شنبه افزود: این اعتبار در قالب مستمری ماهانه و مکمل 25 خدمت شاخص حمایتی توانمندساز به خانواده‌های زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه توانمندسازی مددجویان نخستین اولویت کمیته امداد امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: همه خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف بهبود وضعیت معیشتی نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد اجرا می‌شود.

ترکمانه عنوان کرد: همت کمیته امداد امام خمینی (ره) بر آن است که خانواده‌های نیازمند بتوانند با یک برنامه‌ریزی همه‌جانبه در دوره کوتاهی که تحت حمایت این نهاد مقدس قرار می‌گیرند، با بهره‌گیری از کمک‌های امداد، خیران، بستگان و مساعدت‌های دولت، توانمند شده و به مرحله خوداتکایی برسند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در چندسال اخیر، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک به امرار معاش نیازمندان در شرایط سخت موجود، پرداخت هزینه‌های درمان، بیمه تکمیلی، خرید، ساخت، بهسازی، مقاوم‌سازی و تعمیر مسکن مددجویان شهری و روستایی، کمک‌هزینه اجاره مسکن و پرداخت وام ودیعه مسکن را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و کاریابی، پرداخت کمک‌هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر برنامه‌های این نهاد دانست.

ترکمانه تصریح کرد: ارائه خدمات حقوقی و قضائی رایگان، پرداخت هزینه بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال، پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه، کمک به رفع سوء تغذیه نوزادان زیر پنج سال، پرداخت وام قرض‌الحسنه کارگشایی، تأمین لوازم ضروری زندگی و معافیت مددجویان از پرداخت هزینه انشعابات از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است تا علاوه‌بر حمایت همه‌جانبه از این خانواده‌ها، زمینه توانمندسازی آن‌ها را نیز فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 51 هزار خانواده زیر حمایت این نهاد به‌صورت ماهانه و مستمر از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) برخوردار شده‌اند.

ترکمانه اضافه کرد: میزان مستمری و یارانه سال 1399 خانواده‌های پنج نفر و بیشتر مبلغ 987 هزار تومان، خانواده‌های 4 نفره مبلغ 851 هزار تومان، خانواده‌های 3 نفره 661 هزار تومان، خانواده‌های دونفره 492 هزار و خانواده‌های یک‌نفره 282 هزار تومان تعیین شده است که در پایان هرماه به‌ حساب بانکی آنان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت واریز می‌شود.

وی بیان کرد: خانواده‌های نیازمندی که به‌دلیل سالمندی و ازکارافتادگی سرپرست با تشخیص کمیسیون پزشکی و زنان سرپرست خانوار به دلایلی همچون فوت سرپرست، طلاق، متارکه، سربازی همسر و یا زندانی بودن سرپرست توانایی تأمین هزینه‌های زندگی را ندارند، می‌توانند زیر حمایت این نهاد قرار گیرند و از مجموعه کمک‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره‌مند شوند. براساس آخرین آمار بیش از 43 هزار خانوار در استان همدان از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند هستند.

شناسه خبر 35081