شناسه خبر:36047
1399/11/11 10:05:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان با اشاره به اینکه روحانیون ظرفیتی برای پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی هستند، گفت: افزایش سواد رسانه‌ای و سیاسی جوانان عامل ناکامی دشمنان خواهد بود.

جعفر عبدالملکی در جلسه شورای مدیران اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان که با موضوع برنامه‌های دهه فجر به‌منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری صداوسیما و اداره ‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برای استحکام درونی نظام و حرکت براساس بیانیه گام دوم انقلاب باید همکاری و هم‌افزایی بیشتری بین نهادهای فرهنگی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما به‌عنوان یکی از حلقه‌های فرهنگی استان ملزم به همکاری با نهاد‌های تحت نظر مقام معظم رهبری ازجمله تبلیغات اسلامی کردستان است، افزود: عرصه جنگ ما عرصه جنگ نرم است و باید موقعیت دشمن را شناخت تا بتوانیم برای مقابله با دشمن همت گماریم.

وی اعلام کرد: باید از ظرفیت رؤسای ادارات و روحانیون برای افزایش سواد و بصیرت رسانه‌ای و افزایش سواد سیاسی جوانان و نوجوانان استان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان عنوان کرد: 52 کانال ماهواره‌ای کُردی‌زبان علیه انقلاب اسلامی درتلاش‌اند و در حوزه شناخت دینی و مباحث مذهبی هرروز شبهه ایجاد می‌کنند و روحانیون باید بتوانند برای رفع شبهات کمک کنند.

عبدالملکی اضافه کرد: هرچه سواد رسانه‌ای و سیاسی جوانان را افزایش دهیم، شاهد ناکامی دشمنان انقلاب اسلامی خواهیم بود.

وی بیان کرد: با وجود هجمه دشمنان اما براساس آخرین نظرسنجی صداوسیما، روحانیون به‌عنوان یک گروه مرجع مؤثر شناخته شده‌اند و این بیانگر اعتماد مردم به روحانیون است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری بین صداوسیما و این اداره ‌کل به‌منظور ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در استان منعقد شده است، افزود: براساس این تفاهم‌نامه شاهد همکاری و هم‌افزایی بیش‌ازپیش میان صداوسیما و تبلیغات اسلامی کردستان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام حاتمیان برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز در ایام دهه فجر امسال و برنامه‌های مناسبتی سال 1400 در صداوسیمای مرکز کردستان را ازجمله موارد تفاهم‌نامه بین این دو نهاد فرهنگی دانست.

وی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه و لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش این آسیب‌ها، اعلام کرد: برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیاز به ارائه طرح‌های هدفمند است و رؤسای ادارات شهرستان‌ها باید طرح‌های مؤثر ارائه دهند.

حاتمیان همچنین به شخصیت علمی آیت‌الله مصباح یزدی پرداخت و اضافه کرد: در هر شهرستان برای گرامیداشت این شخصیت عالم مراسمی برگزار می‌شود.

شناسه خبر 36047