شناسه خبر:36970
1399/12/2 11:44:16

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌کل تأمین اجتماعی لرستان گفت: مسئولان این سازمان به صورت جدی پیگیر حل مشکلات بازنشستگان در راستای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق آن‌ها هستند.

منوچهر گودرزی اظهار کرد: در موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هیچ تفاوتی بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار سازمان وجود ندارد.

وی ادامه داد: همسان‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی در دهه 80 نیز چند مرتبه انجام شد اما همواره این موضوع در طول دهه‌های گذشته مورد خواست و تأکید بیشتر بازنشستگان بوده است.

سرپرست اداره‌کل تأمین اجتماعی لرستان اضافه کرد: با توجه به اینکه سال جاری صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی دیگر مانند صندوق بازنشستگی کشور اقدام به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کرده است، سازمان تأمین اجتماعی نیز آغاز روند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار داد.

گودرزی خاطرنشان کرد: در این راستا برای مرحله اول طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی حدود 34 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد و مسئولان سازمان درصدد اجرای مرحله دوم هستند تا از این طریق رضایت بیشتر بازنشستگان فراهم شود.

وی تصریح کرد: در نظام محاسبات بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی بر اساس مدت بیمه‌پردازی و مبالغ پرداختی، حق بیمه در حقوق بیمه بازنشستگی و در همسان‌سازی اثرگذار است و ارفاقات سابقه برخی از بازنشستگان نیز در طرح همسان‌سازی لحاظ می‌شود.

سرپرست اداره‌کل تأمین اجتماعی لرستان گفت: همچنین سوابق کلی بازنشستگان سخت و زیان‌آور در این طرح لحاظ خواهد شد و بنا است که مابه‌التفاوت پرداختی به آن‌ها تا پایان سال پرداخت شود.

رضا امینی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز پیشتر در مراسم معارفه سرپرست جدید این اداره گفت: با تأمین منابع اعتباری،اجرای فاز دوم طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در آینده نزدیک انجام می‌شود.

فاز اول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کشور انجام شده که این اقدام با همکاری و کمک دولت و مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

استاندار لرستان نیز با ارسال نامه‌ای به محمدباقر نوبخت معاون ریئس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، خواستار پیگیری ویژه مطالبات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان شد.

سید موسی خادمی طی مکاتبه‌ای با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار وصول مطالبات و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان شد و در این نامه خطاب به نوبخت آمده است: با عنایت به سفر هفته گذشته حضرتعالی به لرستان و مذاکره حضوری صورت گرفته در خصوص پیگیری مطالبات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، خواهشمند است دستور فرمایید به نحو صلاحدید نسبت به رسیدگی به خواسته‌ها و تسریع در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق این قشر زحمتکش مساعدت لازم را به عمل آورند.

جمعیت بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی در لرستان 221 هزار نفر و با احتساب اعضای خانواده 650 هزار نفر هستند، 80 هزار مستمری‌بگیر اصلی در سه حوزه بازنشستگان، بازماندگان و ازکارافتادگان با حدود 250 هزار نفر افراد زیر پوشش نیز از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

در مجموع بیش از 900 هزار نفر در در قالب اصلی و تبعی زیر پوشش تأمین اجتماعی لرستان قرار دارند.

شناسه خبر 36970