شناسه خبر:37664
1399/12/17 10:21:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد گفت: رقابت 566 دانش‌آموز نخبه و برتر علمی و پژوهشی در المپیادهای علمی آغاز شد.

محمد مهرافزون اذعان کرد: در این رقابت‌ها بروجرد از نظر تعداد ثبت‌نام کنندگان در سطح استان رتبه نخست را دارد.

وی اظهار کرد: این المپیادها در 12 رشته کامپیوتر، جغرافیا، علوم زمین، شیمی، تفکر و کار‌آفرینی، نجوم و اختر فیزیک، سلول‌های بنیادین، فیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی، اقتصاد و مدیریت ادبی در حال برگزار شدن است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد بیان کرد: منتخبان این مرحله جهت راه‌یابی به گروه طلایی و اعزامی کشور در مرحله دوم در سال 1400 به رقابت خواهند پرداخت.

مهرافزودن اضافه کرد: در سال گذشته شهرستان بروجرد با رشد 50 درصدی قبولی دانش‌آموزان برای دومین سال متوالی حائز رتبه برتر استان با مجموعه 93رتبه برتر المپیاد‌های 12 گانه علمی در سطح کشور را به خود اختصاص داد.

وی در مورد موفقیت دانش‌آموزان بروجردی در المپیادهای علمی تصریح کرد: باتوجه به اعلام رسمی سامانه نتایج آزمون‌های علمی کشور در سال جاری تحصیلی این شهرستان برای دومین سال متوالی حائز رتبه برتر استان با مجموع 93 رتبه از میان 164رتبه برتر کل استان شد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: سال گذشته به همت دانش‌آموزان، مدیران و دبیران آمار پذیرفته‌شدگان مرحله اول المپیادهای علمی کشوری با رشد 10 درصدی همراه و امسال با رشد 50 درصدی نسبت به آمار سال قبل مواجه شدیم.

مهرافزون بیان کرد: آنچه که در این موفقیت قابل‌توجه است پذیرش دانش‌آموزانی از مدارس عادی و برخی حاشیه شهر در این نوبت آزمون‌ها است.

وی گفت: درصد قبولی شهرستان به مجموع استان 56/70 می‌باشد و مجموع کل آمار شرکت‌کنندگان در کل کشور 92هزار و 104 نفر در مجموع 12 عنوان المپیاد بوده که در مجموع 10 درصد شرکت‌کنندگان به مجوز شرکت در مرحله دوم و پذیرش در گروه طلایی هر رشته را کسب نموده‌اند که از میان پذیرفته‌شدگان34 درصد دختر و 66 درصد پسر هستند.

المپیاد علمی دانش‌آموزان از 15 تا 20 اسفندماه در 12رشته درحال برگزاری است.

شناسه خبر 37664