شناسه خبر:37737
1399/12/18 10:36:08

سپهرغرب، گروه زیست‌بوم: مدیرکل دفتر حفاظت از زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد که دستورالعمل غواصی در زیستگاه‌های حساس و دستورالعمل ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در کشور نهایی شده است.

داوود میرشکار در نشست خبری به مناسبت «روز جهانی حفاظت از تالاب‌ها» غواصی و گردشگری ناپایدار را از مشکلات دریای عمان دانست و اظهار کرد: برای مدیریت این بخش با منطقه آزاد کیش تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای ساماندهی غواصی در دریای عمان، گفت: در همین رابطه، دستورالعمل غواصی در زیستگاه‌های حساس و دستورالعمل ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در کشور نهایی شده است.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: همچنین در سال آینده و در صورتی که اعتبارات مورد نیاز تأمین شود، گشت دریایی به‌طور مداوم در حاشیه دریای عمان انجام می‌شود.

میرشکار همچنین با اشاره به بخشی از برنامه اقدام ملی حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی، گفت: درصورت اجرا شدن این برنامه، مدیریت یکپارچه‌ای برای حفاظت از لاک‌پشت‌ها را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: همچنین تهیه برنامه اقدام حفاظت از دلفین گوژپشت در نخیلو نیز در حال تدوین است که به‌زودی نهایی می‌شود.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین به تدوین برنامه حفاظت از فک خزری اشاره و تأکید کرد: اطلس مناطق دریایی خلیج فارس و دریای عمان نیز تدوین شده است و اطلس خزر نیز به‌‌زودی تدوین می‌شود.

میرشکار در پایان خاطرنشان کرد: طرح احیای آبسنگ‌ها نیز در جزایز خارک و «نایبند» در حال انجام است که به‌زودی به نتیجه می‌رسد.

 

شناسه خبر 37737