شناسه خبر:38813
1400/1/18 09:36:36

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته ‌امداد لرستان با بیان اینکه 90 درصد کمک حامیان به‌صورت پرداخت نقدی است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و شرایط سخت جامعه، میزان مشارکت و هدیه حامیان در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سه برابری و به بیش از چهار میلیارد تومان رسید.

مجید طائف با اشاره به وجود 11 هزار و 646 یتیم و فرزند محسنین در لرستان، اظهار کرد: از این تعداد 6 هزار و 218 نفر یتیم و پنج هزار و 428 نفر محسنین هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد حامیان در استان متغیر است، با این وجود 27 هزار حامی به‌صورت ثابت و فعال به ایتام و محسنین کمک می‌کنند که در ایامی همچون ماه مبارک رمضان تعداد حامیان به 40 هزار نفر نیز می‌رسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته‌ امداد لرستان متوسط سرانه کمک به ایتام و محسنین در استان را نسبت به استان‌های برخوردار کم خواند و افزود: دو هزار و 861 نفر از ایتام سرانه کمتر از 100 هزار تومان دریافت می‌کنند، ضمن اینکه درحال حاضر 483 یتیم و محسنین بدون حامی در استان داریم.

طائف با بیان اینکه 90 درصد کمک حامیان به‌صورت پرداخت نقدی است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و شرایط سخت جامعه، میزان مشارکت و هدیه حامیان در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سه برابری داشته و به بیش از چهار میلیارد تومان رسید.

وی از اجرای پویش ایران مهربان در نیمه دوم ماه مبارک رمضان در استان خبر و ادامه داد: در این طرح هیچ یتیمی بدون حامی نخواهد بود و برای تحقق این مهم از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

 

شناسه خبر 38813