شناسه خبر:40042
1400/2/12 11:43:45

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با بیان اینکه هدف شورای ائتلاف مشارکت حداکثری بوده، گفت: شورای ائتلاف به دنبال وحدت و انسجام نیروهای انقلابی است.
محمدرضا غلامی‌پاک ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان برای ایجاد وحدت، انسجام و همدلی بین همه نیروهای انقلاب تشکیل شده و تشکیلات آن به‌صورت کاملاً مردمی و انقلابی از پایین به بالا شکل گرفته است.
وی با بیان آنکه این انتخابات دومین عملیات با نام این شورا است، ادامه داد: انتخابات مجلس نخستین تجربه فعالیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با این عنوان بود و جمنای سال 96 یکی از اعضای این شورای بزرگ انقلابی است.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان همدان گفت: این شورا در محلات مختلف با محوریت مساجد و در اصناف و اقشار مختلف اعم از پزشکان، مهندسان، کارمندان، معلمان، ورزشکاران و سایر اقشار جامعه با دو اولویت اصلی کار را شروع کرده است.
وی افزود: توجه خاص به جوانان و بانوان اولویت اصلی این شورا بوده، زیرا این دو گروه که در کارهای جمعی کمتر نقش ایفا می‌کردند، اینبار پُررنگ‌تر دیده شده‌اند.
غلامی‌پاک با اشاره به تشکیل گروه‌های 15 تا 25 نفره در محلات مختلف، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و عدم امکان برگزاری همایش بزرگ و عدم وجود ظرفیت تجمع برای تعداد زیادی که در شورای ائتلاف عضو شدند، مقرر شد که هر گروهی سه نفر نماینده در مجمع منتخبان داشته باشد.
وی با بیان اینکه 10 هزار نفر در سطح استان در شورای ائتلاف ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مرحله دوم کار ما برگزاری مجمع منتخبان بود، به‌طوری که تمام کسانی که نماینده‌ این نفرات هستند، گِرد هم جمع می‌شوند و شورای ائتلاف شهرستان را از بین خود انتخاب می‌کنند.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان همدان با بیان اینکه در سطح استان شهرهای همدان، نهاوند و فامنین این شورا را تشکیل داده‌اند و در بقیه شهرستان‌ها طی دو سه روز آینده تشکیل می‌شود‌، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل شورای ائتلاف شهرستان‌ها جمع شده و شورای ائتلاف استان را تشکیل می‌دهند و شورای استان‌ها نیز شورای ائتلاف کشور را شکل می‌دهند.
وی با بیان اینکه هدف شورا ایجاد وحدت و انسجام حداکثری در بین نیروهای انقلاب است، گفت: هر حزب و گروهی می‌تواند در این شورا ثبت‌نام کرده و عضو شورای ائتلاف شود تا سازمان‌دهی و شبکه‌سازی صورت گیرد که برای فعالیت‌های بعدی انقلابی نیز مدنظر است.
غلامی‌پاک با بیان اینکه هر کسی با هر نوع علاقه‌مندی می‌تواند در شورا عضو شده و در کانون‌های تخصصی هر قشر برای ادامه راه فرهنگی و انقلابی کشور مؤثر باشد، تصریح کرد: شعار ما پس از دعوت برای مشارکت حداکثری که اصل موضوع بوده، دعوت بر وحدت، همدلی، انسجام و کار تشکیلاتی است.
وی بیان کرد: در سایه وحدت، مردم در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عضو شده و تعیین تکلیف شوند تا مرجعی برای هم‌فکری و هم‌دلی نیروها شناخته شود که در سایه این وحدت و هم‌دلی، افتخار دیگری برای استان خلق خواهد شد.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان یادآور شد: در دو انتخابات گذشته نیروهای انقلاب ثابت کردند که می‌توانند موفقیت کسب کنند که این‌بار نیز این موضوع دنبال خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه سایت شورای ائتلاف همچنان برای عضوگیری از نیروهای انقلابی باز است که می‌توانند مراجعه و ثبت‌نام کنند، گفت: شورای ائتلاف یک حزب و گروه خاص نیست، بلکه شورایی انقلابی مردمی است که هیچ‌گونه وابستگی به نهاد و اداره‌ای ندارد؛ اما همه احزاب هم‌سو می‌توانند در شورا عضو شوند که اکنون هشت حزب هم به‌صورت رسمی در آن عضو هستند.
غلامی‌پاک با بیان اینکه در استان سه انتخابات ریاست‌جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس و شورای شهر را داریم، اضافه کرد: در دو انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس هم فعال خواهیم بود، اما با توجه به تأثیرگذاری شورای ائتلاف در استان، محوریت بیشتر انتخابات شورای شهر خواهد بود.
وی با بیان اینکه با توجه به تعدد کاندیداها در شورای شهر و روستا حدود 95 درصد واجدین شرایط تأیید صلاحیت شده‌اند، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم انتخابات پُرشوری داشته باشیم و این تعدد کاندیداها در مشارکت تأثیر دارد؛ اما روشنگری و آگاه‌سازی مردم نیز مؤثر خواهد بود.
غلامی‌پاک با بیان اینکه در انتخابات شورا بیشترین تأکید بر تخصص افراد است، گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز شورای ائتلاف کشور به نتیجه واحد می‌رسد و همه استان‌ها در آن اجماع خواهند کرد.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان نیز ابراز کرد: داوطلبان شورای شهر سه روز فرصت دارند تا در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ثبت‌نام کنند.
ناصر صفایی اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان درنظر دارد طی فرآیندی در چند گام برنامه‌ریزی داشته باشد تا از بین کاندیداهای شهر همدان طبق بررسی‌ها و شناسایی‌ها فهرست پیشنهادی را برای مردم ارائه دهد.
وی با بیان اینکه در گام نخست اعلام شد کاندیداهای همدان که تمایل به حضور در فهرست نیروهای انقلابی دارند مراجعه و ثبت‌نام کنند، افزود: علاوه‌بر ثبت‌نام در فضای مجازی، محلی نیز برای ثبت‌نام از کاندیداها به آدرس میدان مدرس، بلوار آزادگان، مجتمع فرهنگی امام علی (ع) درنظر گرفته شده است.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شهرستان همدان بیان کرد: از روز 13 تا 15 اردیبهشت‌ماه به مدت سه روز ثبت‌نام انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند از ساعت 14 تا 19:30 به کمیته اجرایی مستقر مراجعه کنند.
وی یادآور شد: داوطلبان حین مراجعه برای ثبت‌نام باید مدارک مورد نیاز شامل کارت ملی، شناسنامه، آخرین مدرک تحصیلی و مدارک مثبت مربوط به سوابق مدیریتی، اداری، ایثارگری و غیره را همراه داشته باشند.
صفایی با بیان اینکه داوطلبان پس از ثبت‌نام باید میثاق‌نامه تنظیم‌شده را امضا کنند، افزود: یک آزمون کتبی از کاندیداها نیز گرفته می‌شود و پس از آزمون کتبی، نمره کتبی و مدارک با هم محاسبه می‌شود.
وی با بیان اینکه با توجه به تعدد داوطلبان پیش‌بینی شده 6 یا 4 برابر فهرست مورد نیاز بررسی شود، گفت: پس از بررسی افراد مشخص‌شده آن‌هایی که نمرات بالایی کسب کنند، به مجمع عمومی معرفی می‌شوند که در مجمع عمومی با رأی نیروهای شورای ائتلاف به تعداد اعضای شورای شهر همدان افراد مشخص و فهرست آن‌ها پیشنهاد می‌شود.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شهرستان همدان گفت: بعد از مشخص شدن فهرست، افراد و داوطلبانی که در فهرست نهایی هستند علاوه‌بر ستاد فردی، باید ستاد مشترکی را نیز تشکیل و از طریق ستاد مشترک خود تبلیغات را انجام دهند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری را از شورای شهر خواهیم داشت، یادآور شد: یکی از وظایف شورای ائتلاف مطالبه‌گری است و هر کسی که به شورا راه یابد، باید پاسخگوی مطالبات شهروندی باشد.

شناسه خبر 40042