شناسه خبر:40095
1400/2/13 09:18:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرای طرح راهداری محوری در جاده‌های استان خبر داد.
به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، صفر صادقی‌راد هدف از اجرای این طرح را تسریع در طرح‌های راهداری بیان کرد و گفت: طرح راهداری محوری با هدف هم‌افزایی و بهره‌وری بیشتر از نیروهای راهداری با مرکزیت یکی از شهرستان‌ها و مشارکت شهرستان‌های هم‌جوار و اولویت‌بندی انجام می‌شود.
وی افزود: طرح راهداری محوری در مرحله نخست در محورهای پُرتردد و شریانی استان همدان با سرعت و پیشرفت مناسبی درحال اجرا است.
صادقی‌راد عملیات راهداری در این طرح را شامل تعریض و اصلاح راه‌ها، لکه‌گیری، درزگیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، اصلاح پیچ، رفع نقاط حادثه‌خیز و مواردی از این قبیل برشمرد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: ایمن‌سازی راه‌های ارتباطی، تسطیح جاده‌ها، شانه‌سازی حاشیه راه، اصلاح شیب شیروانی، آزادسازی حریم راه‌ها و پاک‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین وظایف طرح راهداری محوری است.
این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح شاهد افزایش ضریب ایمنی در محورها و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.
صادقی‌راد یادآور شد: طرح راهداری محوری با مشارکت 280 دستگاه ماشین‌آلات و 250 نفر از نیرو‌های راهداری استان همدان درحال اجرا است.
استان همدان درمجموع دارای پنج هزار و 438 کیلومتر راه ارتباطی است و در مسیر چند کریدور منطقه‌ای، آسیایی و بین‌المللی قرار دارد.

شناسه خبر 40095