شناسه خبر:40294
1400/2/18 09:39:56

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار دالاهو با تأکید بر همبستگی مسئولان و مردم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی عرصه‌های ملی شهرستان، گفت: 76 درصد مساحت دالاهو منابع طبیعی و ملی است.

کرم محمدی در جلسه شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان با محوریت پیشگیری و مهار آتش‌سوزی احتمالی عرصه‌های ملی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی، اظهار کرد: 76 درصد از مساحت شهرستان را جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد که وظیفه مردم و مسئولان دالاهو را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی نسبت به مهار آن مهم‌تر و کم‌هزینه‌تر است و طبیعتاً با خسارت طبیعی، جانی و مادی همراه نخواهد بود.

فرماندار دالاهو از درختان جنگلی به‌عنوان ثروت عمومی یاد کرده و افزود: باید پوشش گیاهی موجود حفظ شود و درنتیجه ثروت ملی را به آیندگان سپرد؛ در غیر این‌ صورت با نابودی جنگل‌ها جزء حسرت، ویرانی و مهاجرت از موطن آبا و اجدادی خویش، چیزی باقی نخواهد ماند.

وی از مردم دالاهو خواست با تدبیر و همبستگی خویش آبادانی شهرستان را رقم زنند و همچنین بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی و اقشار جامعه با اداره منابع طبیعی شهرستان تأکید کرد.

تاسه، رئیس اداره منابع طبیعی دالاهو نیز بر ماده 47 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور مبنی بر همکاری مأموران دولتی اعم از لشگری، کشوری و شهرداری‌ها در مهار آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های ملی شهرستان تأکید کرد.

شناسه خبر 40294