شناسه خبر:40302
1400/2/18 09:52:44

سپهرغرب، گروه خبر: قائم‌مقام مدیرعامل شرکت برق کردستان در مدیریت توزیع برق شهرستان‌ها گفت: طرح نصب کنتورهای هوشمند در راستای مدیریت مصرف برق در ادارات سطح شهر سنندج اجرا می‌شود.

عبید علیمحمدی اظهار کرد: طرح نصب کنتورهای هوشمند در راستای مدیریت مصرف برق در ادارات سطح شهر سنندج اجرا می‌شود.

وی افزود: توسعه سامانه هوشمند شبکه برق با استقرار سیستم قرائت از راه دور (طرح فهام) و با اولویت در کنتورهای دیماندی و مستقیم برای مشترکان به‌ویژه ادارات ولتاژ اولیه و ثانویه در دستور کار است.

* وجود 411 انشعاب برق اداری در سنندج

به گفته قائم‌مقام مدیرعامل شرکت برق کردستان در مدیریت توزیع برق شهرستان‌ها، 411 انشعاب برق اداری در سنندج وجود دارد که 144 مورد آن دیماندی و 267 مورد غیر دیماندی است.

وی با اشاره به آنکه 313 مورد از این تعداد دارای کنتور هوشمند است که 144 کنتور آن دیماندی و تعداد 167 انشعاب غیر دیماندی است، خاطرنشان کرد: هوشمندسازی 98 انشعاب باقی‌مانده نیاز به اعتباری بالغ‌بر سه هزار و 920 میلیون ریال دارد.

وی با بیان اینکه هزینه هر دستگاه کنتور هوشمند 40 میلیون ریال است، گفت: با هدف پایش برق مصرفی و میزان همکاری مشترکان بخش ادارات در کاهش مصرف و در راستای جلوگیری از بروز خاموشی به‌ویژه در فصل گرم سال، تمام انشعابات منصوبه در ادارات به کنتورهای هوشمند مجهز و مصرف برق آن‌ها از راه دور رصد و تحلیل می‌شود.

به گفته قائم‌مقام مدیرعامل شرکت برق کردستان در مدیریت توزیع برق شهرستان‌ها، فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف و امکان اعمال مدیریت بار توسط بهره‌برداران از شبکه در شرایط عادی و اضطراری مهم‌ترین هدف اجرای این طرح است.

علیمحمدی با تصریح بر اینکه همه مولدهای خودتأمین مشترکان نیز دارای تفاهم‌نامه همکاری در طرح کاهش اوج مصرف به‌زودی مجهز به کنتورهای هوشمند خواهند شد، از جاری بودن طرح هوشمندسازی کنتور برق کشاورزان و بخش‌های صنعتی به‌منظور دستیابی به هدف نهایی نصب کنتورهای هوشمند در این‌دسته از تعرفه‌ها طی آینده نزدیک خبر داد.

 

شناسه خبر 40302