شناسه خبر:40472
1400/2/21 09:19:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به عملکرد مراکز آموزش دولتی بانوان در دوران همه‌گیری کرونا، گفت: هفت هزار و 464 نفر از بانوان استان سال گذشته در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

«وهب مختاران» روز دوشنبه افزود: این تعداد شرکت‌کننده در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در مراکز دولتی استان همدان آموزش‌های مهارتی را آموختند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی در 217 حرفه برگزار شد، اظهار کرد: بازاریاب بیمه، راهنمای طبیعت‌گردی، زعفران‌کار، متصدی کافی‌شاپ، پژوهشگر، برنامه‌ریز اقتصادی امور خانواده، خیاطی، میناکاری و کامپیوتر از رشته‌های ارائه‌شده در این مراکز است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به آنکه این آموزش‌ها در 778 دوره اجرا شد، عنوان کرد: با توجه به تحولات بازار کار، در سال‌های اخیر مهارت‌آموزی همواره مورد توجه سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران قرار گرفته است تا افراد متناسب با نیاز بازار کار آموزش‌ و مهارت‌های لازم را فرا گیرند.

مختاران اعلام کرد: این آموزش‌ها برای زنان در مراکز ثابت خواهران، سکونتگاه‌های غیر رسمی، مراکز ثابت شهری، روستایی و عشایری، زندان، سیار، صنایع و اصناف، بین‌ کارگاهی و جوار کارگاهی، محیط کار واقعی، جوار دانشگاهی، آسیب‌دیدگان ناشی از مواد مخدر و مهارت‌های پیشرفته به‌عنوان گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: 49 نفر از بانوان مهارت‌آموز شهرستان نهاوند در رشته‌های طراحی دوخت، قالیبافی و سفال جذب بازار کار شدند.

مختاران مهارت‌آموزی بانوان را نیاز امروز جامعه و در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: تولید، درآمد و بهره‌وری در گرو ارتباط مهارت و اشتغال است.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌ویژه در بین بانوان، بیان کرد: افراد با گذراندن دوره‌های این مرکز و یا آموزشگاه‌های آزاد وابسته، می‌توانند گواهی مهارت دریافت کرده و تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کنند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای 22 مرکز آموزش دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی است.

شناسه خبر 40472