شناسه خبر:40778
1400/2/28 10:59:36

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین انتظامی استان همدان از اجرای سه طرح پاک‌سازی و جمع‌آوری معتادان متجاهر در همدان خبر داد و گفت: تعداد 39 معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری شد.

رضا زارعی با اشاره به اجرای سه طرح پاک‌سازی خُرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر در هفته گذشته، اظهار کرد: در اجرای این طرح‌ها 6 توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر و مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی از آنان کشف شد.

وی با بیان اینکه تعداد 39 معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری و پس از غربالگری تحویل مراکز ماده 16 شدند، گفت: یکی از دغدغه‌ها و مطالبه مردمی در حوزه امنیت اجتماعی جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاک‌سازی اماکن عمومی و خیابان‌ها از وجود این افراد است.

جانشین انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه برابر سوابق موجود بخشی از جرایم خُرد مانند سرقت‌ها و غیره توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد، ابراز کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر اولویت مأموریتی اصلی در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد که در این راستا توفیقات قابل توجهی حاصل شده است.

   کشف کالای احتکاری 5 میلیاردی در رزن

وی در ادامه از کشف انواع لوازم خانگی احتکارشده به ارزش پنج میلیارد ریال توسط مأموران پلیس آگاهی شهرستان رزن خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار لوازم خانگی در انبار یک واحد صنفی، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

زارعی افزود: با اقدامات اطلاعاتی صورت‌گرفته یک انبار احتکار کالا شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی و با همکاری ادارات تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از این انبار، انواع لوازم خانگی ازجمله یخچال فریزر، لباسشویی، اجاق گاز و تلویزیون احتکارشده کشف شد.

وی تأکید کرد: پلیس با کسانی که بخواهند در بازار اختلال ایجاد کرده و با احتکار مایحتاج مردم، قیمت‌ها را بالا ببرند، برابر قانون قاطعانه برخورد می‌کند.

شناسه خبر 40778